• Anonym (TS)

    Noppa ögonbryn vs föda barn

    Alltså att noppa ögonbrynen är banne mig 100 gånger värre än att föda barn, och då födde jag dessutom utan smärtstillande!

  • Svar på tråden Noppa ögonbryn vs föda barn
  • Anonym (Jag med)

    Samma här. Fy Fabian vad ont det gör! Men att föda barn, utan smärtlindring, gick mycket bättre.

  • Anonym (Jo)

    För min del var det tusen gånger värre att föda barn.

  • Mrs Moneybags

    Jag kan inte riktigt se hur det skulle vara värre att noppa ögonbrynen, men jag utgår ifrån att dina förlossningar har varit extremt lätta!

    Däremot att tråda ögonbrynen, det gör rejält ont, men det varar ju inte särskilt länge. 

    Kom ihåg att inte noppa ögonbrynen veckan före mens, då man har lägre smärttröskel...

    Dessutom är det ju modernt nu med tjocka ögonbryn, så det går nog bra att sluta noppa nu.

  • cosinus

    noppa ögonbrynen känns knappt för mig alls. Enda stället på kroppen det gör ont att rycka hårstrån med pincett eller vaxa är blygdläpparna. I övrigt tycker jag det inte känns alls.

    Föda barn gör inte heller så galet ont men att rycka hår är verkligen ett ickeproblem.

  • cosinus
    Mrs Moneybags skrev 2017-05-24 14:25:16 följande:

    Jag kan inte riktigt se hur det skulle vara värre att noppa ögonbrynen, men jag utgår ifrån att dina förlossningar har varit extremt lätta!

    Däremot att tråda ögonbrynen, det gör rejält ont, men det varar ju inte särskilt länge. 

    Kom ihåg att inte noppa ögonbrynen veckan före mens, då man har lägre smärttröskel...

    Dessutom är det ju modernt nu med tjocka ögonbryn, så det går nog bra att sluta noppa nu.


    Hmmm, har man lägre smärttröskel då? Intressant. Jag har aldrig tänkt på det men däremot konstaterat flera ggr att pms och att vilja ta död på sig med tuffa intervaller när man tränar inte är helt kompatibelt. Men man kanske är mjölksyrekänsligare då...
  • Anonym (SK)

    Tja. Då måste du ha haft en extremt lätt förlossning. För om det gjort ens i närheten lika ont att noppa ögonbrynen som att föda barn - då hade jag hellre gått omkring med ett helt igenvuxen ansikte än att noppa ett enda hårstrå... 

  • Anonym (TS)
    Mrs Moneybags skrev 2017-05-24 14:25:16 följande:

    Jag kan inte riktigt se hur det skulle vara värre att noppa ögonbrynen, men jag utgår ifrån att dina förlossningar har varit extremt lätta!

    Däremot att tråda ögonbrynen, det gör rejält ont, men det varar ju inte särskilt länge. 

    Kom ihåg att inte noppa ögonbrynen veckan före mens, då man har lägre smärttröskel...

    Dessutom är det ju modernt nu med tjocka ögonbryn, så det går nog bra att sluta noppa nu.


    Anonym (SK) skrev 2017-05-24 14:34:12 följande:

    Tja. Då måste du ha haft en extremt lätt förlossning. För om det gjort ens i närheten lika ont att noppa ögonbrynen som att föda barn - då hade jag hellre gått omkring med ett helt igenvuxen ansikte än att noppa ett enda hårstrå... 


    Hur defineras en lätt förlossning då? Det kom en människa ut ur min kropp! Det tog inte direkt två minuter.

    Det visste jag inte, att smärttröskeln är lägre... intressant!
  • Anonym (TS)
    9922Svavel skrev 2017-05-24 17:00:56 följande:

    Då vill jag gratulera till förhållandevis lätta förlossningar.


    Vad är en lätt förlossning? Är det när barnet med hjälp av magi svävar ut genom min mage, helt smärtfritt?
  • 9922Svavel
    Anonym (TS) skrev 2017-05-24 19:28:41 följande:

    Vad är en lätt förlossning? Är det när barnet med hjälp av magi svävar ut genom min mage, helt smärtfritt?


    Om det inte är värre än att noppa ögonbrynen räknar jag den helt klart som förhållandevis lätt. Men sen kan så klart en förlossning bli svår på andra sätt än smärtsam - var det så du menar?
Svar på tråden Noppa ögonbryn vs föda barn