• Anonym (Ledsen)

    Hjääälp! Kommer detta funka??

    Jag har blivit lurad av exet och för att göra en lång historia kort fick jag igår på mail veta att jag får en betalningsanmärkning om jag inte har betalt en räkning innan i morgon.

    Betalde snabbt som tusan, men röd dag idag ju. Dom kommer ju inte ha pengarna innan i morgon ju.

    Kan man typ fota av överföringen och maila dem? Kommer det hjälpa? Så de inte blir anmärkning?

    Känner mig så hjälplös. Fick ju liksom inte en chans ens

  • Svar på tråden Hjääälp! Kommer detta funka??
  • Delgivning

    Har du skrivit under delgivningskvittot? Om ja, då har du 10 dagar på dig att betala skulden från den dagen du skrev under. Om nej, då kan du inte få en anmärkning.

    Har du fått brev från kfm eller inkasso? Inkasso ger ingen anmärkning.

  • Anonym (Ledsen)

    Godkände över mail igår. Alltså delgivningen. Men hon från kf som hörde av sig sa att fodringsägaren skulle ha penggarna på sitt konto senast 26e annars skulle de bli utslag= anmärkning

  • Anonym (Ledsen)

    Blev alltså igår uppringd av kf och sen mailade hon allt till mig. Har inte fått något alls i pappersform

  • Anonym (Anonym)

    Om du betalade i onsdags ska pengarna vara framme på fredag den 26:e om du inte har en riktig skitbank. Från Handelsbanken räcker det att jag skickar betalningen före kl 03.00 samma dag som pengarna ska vara framme.

  • elmadumle
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-05-25 22:22:49 följande:

    Godkände över mail igår. Alltså delgivningen. Men hon från kf som hörde av sig sa att fodringsägaren skulle ha penggarna på sitt konto senast 26e annars skulle de bli utslag= anmärkning


    Man kan inte bli delgiven via mail, du ska skriva på ett papper. Är du säker på att det var kf som ringde? det låter skumt tycker jag, de tar inte kontakt så.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-05-26 00:20:07 följande:

    Om du betalade i onsdags ska pengarna vara framme på fredag den 26:e om du inte har en riktig skitbank. Från Handelsbanken räcker det att jag skickar betalningen före kl 03.00 samma dag som pengarna ska vara framme.


    Fast idag är ju röd dag. Så det blir ju eg bara 1 bankdag liksom
  • Anonym (Ledsen)
    elmadumle skrev 2017-05-26 00:36:27 följande:

    Man kan inte bli delgiven via mail, du ska skriva på ett papper. Är du säker på att det var kf som ringde? det låter skumt tycker jag, de tar inte kontakt så.


    Jodå det kunde man visst bli. Hon skickade dokumentet inscannat på mail.
  • Frontline
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-05-26 01:00:22 följande:
    Jodå det kunde man visst bli. Hon skickade dokumentet inscannat på mail.
    Nää det funkar inte så
    I sådant fall ska det ske i pappersform inte via mail..
    Tror inte det finns nån som kräver pengar via mail förutom om du får en räkning på mailen..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (h)

    Har också svårt att tro att man blir kontaktad per mail av Kronofogden. Man har inte bara en dag på sig att betala, oftast 10. Något verkar vara skumt

  • Aniiee

    Tre frågor:
    Ringde du kronofogden (och isf, varför)?
    Gav du kronofogden din mailadress under samtalet som du själv initierade?
    Kollade du bankgironumret som du skulle betala till?

    Om svart på minst 2 av frågorna är "nej", så trorjag att du får räkna med att det är exet som är i farten igen. 


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Hjääälp! Kommer detta funka??