• Anonym (Arg)

    Så respektlöst gjort!!

    Är så jävla arg just nu!

    Idag var det tänkt att vi skulle till sambons föräldrar (väljer att kalla de svärföräldrar) och vi är nu här.

    När vi varit här i ca 10-15 minuter och hunnit krama svärmor (svärfar var ej hemma då) så kläcker hon ur sig att hon har MAGSJUKA!

    Vi har alltså suttit i en bil i 4 timmar för att åka till svärföräldrarna som har magsjuka!! Ord kan inte beskriv hur arg jag är. Magsjuka smittar så jävla lätt och nu är det stor risk att både jag och min sambo är smittade! Varken jag eller min sambo har råd att bli sjuka från jobbet!

    Det normala bör väl vara att man meddelar gästerna innan de kommer att man är sjuk?! Det hade i alla fall jag gjort!

    När svärmor sa att hon har magsjuka så blev jag arg och sa "Varför talade du inte om det tidigare?!" Och min sambo blev även han arg. Nu sitter vi i min sambos gamla pojkrum och ska snart åka hem igen, väntar bara på att min sambo ska göra färdigt en sak. Lagom pissed..

    Om det visar sig att jag eller min sambo faktiskt får magsjuka och måste vara hemma från jobbet så kommer jag fan aldrig mer åka hem till hans föräldrar! Så jävla respektlöst gjort.

    Kände bara för att få skriva av mig, få ur mig ilskan lite..

  • Svar på tråden Så respektlöst gjort!!
  • Anonym (Arg)
    Tofflans skrev 2017-05-26 17:34:21 följande:

    Ja, det var respektlöst. Men ni kan få magsjuka var som helst.....


    Det vet jag väl, men att åka till ett par som redan har magsjuka kanske inte är det optimala! Man gör ju i alla fall allt för att försöka undvika det.
  • Kuddebarn

    Det var sannerligen väldigt respektlöst av dina svärföräldrar. De bor skämmas och be er rejält om ursäkt.

  • Kuddebarn
    Tofflans skrev 2017-05-26 17:34:21 följande:

    Ja, det var respektlöst. Men ni kan få magsjuka var som helst.....


    Visst kan man få magsjuka var som helst, men det kan man ju inte göra något åt. Man kan ju inte veta om arbetskamraten eller kompisen bär på smittan, men att åka hem till folk som faktiskt har magsjuka gör det ju betydligt lättare att man faktiskt får det själv också..
  • Anonym (emny)

    Märkligt att du sitter i hans pojkrum och väntar, när du vet nu att hans mamma är magsjuk.

  • Anonym (Arg)
    Anonym (emny) skrev 2017-05-26 17:39:35 följande:

    Märkligt att du sitter i hans pojkrum och väntar, när du vet nu att hans mamma är magsjuk.


    Jag skrev ju i texten att jag väntar på min sambo! Kan ju liksom inte åka härifrån fören han är färdig, hallå...
  • Kuddebarn
    Anonym (emny) skrev 2017-05-26 17:39:35 följande:

    Märkligt att du sitter i hans pojkrum och väntar, när du vet nu att hans mamma är magsjuk.


    Gör nog detsamma om hon åker därifrån nu eller inte. Hon har redan hunnit krama om svärmor så skadan är nog redan skedd.
  • Anonym (emny)
    Kuddebarn skrev 2017-05-26 17:41:28 följande:

    Gör nog detsamma om hon åker därifrån nu eller inte. Hon har redan hunnit krama om svärmor så skadan är nog redan skedd.


    Det är inte ens säkert att hon har blivit smittad (även om det såklart är smittsamt)

    Märkligt gjort av henne att brusa upp så på hans mamma.
  • Guden Tor
    Anonym (emny) skrev 2017-05-26 17:44:34 följande:
    Det är inte ens säkert att hon har blivit smittad (även om det såklart är smittsamt)

    Märkligt gjort av henne att brusa upp så på hans mamma.
    Får jag fråga varför det är märkligt? Hans mamma var gode respektlös som inte berättar om sin magsjuka innan de anländer. Klart att man blir arg. Med all rätt.
Svar på tråden Så respektlöst gjort!!