• Economist

    Pris för doppresent

    Hej! Vad tycker ni att en personlig doppresent egentligen får kosta? Det beror så klart på mottagaren, men vad sägs om dessa kategorier?

    1) Kompis Barn
    2) Nära familj

  • Svar på tråden Pris för doppresent
  • Carambolan

    Jag brukar lägga runt 200 till kompisbarn och avlägsen släkt (typ barn till kusinen som jag nästan bara träffar på dop och begravningar) och nånstans mellan 500-800 till närmre släkt och allra bästa vännens barn.

  • Duckan

    Vi har inte varit på så många av våra vänners barns dop, men där skulle jag lägga mig kring 300-500 kr.
    Till våra syskonbarn har vi lagt ribban mycket högre då vi även är gudföräldrar. ca 1200 kr har deras gåvor gått på.

  • tropisk34

    Nästan ingen i min bekantskapskrets eller släkt har döpt sina barn, men om jag nu skulle bli bjuden på dop:

    Vänner: ca 200 kr.
    Släkt/familj: 400-500 kr.

  • sextiotalist

    Jag sätter aldrig någon prislapp. Jag värderar inte heller gåvor efter prislapp. Det är tanken som räknas. En väl genomtänkt gåva är värd oavsett om den kostade 50 kronor eller 500.
    Däremot så hade jag nog inte tyckt det varit bekvämt om någon (när sonen döptes) hade betalat summor över 1000 kronor

Svar på tråden Pris för doppresent