• jagjagjagjag

    Kk-relation

    Vad för sorts relation har ni till en kk?

    Ses ni, ligger och drar så fort det är över? Sover över? Äter? Kollar film? Ses ute på krogen? Smsar ni varje dag?

    Ect.

  • Svar på tråden Kk-relation
  • Anonym (hellre älskare än kk)

    Har testat flera ggr med olika män som jag varit säker på av olika anledningar aldrig skulle kunna bli något men ändå varit oerhört attraherad av på olika sätt.

    Vi har haft perioder av regelbundna sms eftersom vi inte kunnat ses så ofta.Men det har alltid uppstått förvirring så har aldrig lyckats ha en bra kk. Jag tänker mig en kk som en älskare nästan enbart för sex men mina kks har blivit mycket mer än så nästan som ett slags kravfyllt förhållande som slutat med sår.

    Kk känns bara som en ursäkt för att få ha ett fritt förhållande med allt utom just empati och ansvar för personen man nyttjar. Tycker bara det är sjukt och osar känslofobi och något som killar kommit på.

  • CrazyIvan

    För mig är en kk någon som man har hämningslös sex med på olika sätt... men också en person som man kan göra lite andra roliga grejor tillsammans med... gå ut och äta och dricka gott... gå på bio, konsert eller match... eller bara hänga framför tvn med.

    Har ofta sovit över, käkat frukost tillsammans... och har haft kontakt på telefon eller sms, inte varje dag men typ varje vecka.

  • Anonym (hellre älskare än kk)
    CrazyIvan skrev 2017-05-28 23:32:45 följande:

    För mig är en kk någon som man har hämningslös sex med på olika sätt... men också en person som man kan göra lite andra roliga grejor tillsammans med... gå ut och äta och dricka gott... gå på bio, konsert eller match... eller bara hänga framför tvn med.

    Har ofta sovit över, käkat frukost tillsammans... och har haft kontakt på telefon eller sms, inte varje dag men typ varje vecka.


    Men det låter ju exakt som ett förhållande för mig? Sånt gör jag ju med den jag är kär i.

    Skulle inte vilja sova med mina kk och ha frukost och grejor men absolut lite häng och mat när man träffas men inte på restaurang. Men kan inte separera känslor och ömhet därför föredrar jag bara hämningslöst sex och inga krav om att höras alls.
  • CrazyIvan
    Anonym (hellre älskare än kk) skrev 2017-05-28 23:48:36 följande:
    Men det låter ju exakt som ett förhållande för mig? Sånt gör jag ju med den jag är kär i.

    Skulle inte vilja sova med mina kk och ha frukost och grejor men absolut lite häng och mat när man träffas men inte på restaurang. Men kan inte separera känslor och ömhet därför föredrar jag bara hämningslöst sex och inga krav om att höras alls.
    Det kanske är fel att kalla det kk-relation? Friends with Benefits eller Öppet förhållande är kanske bättre namn på det hela?
  • Smurre

    Jag tycker att en kk relation ska vara som en kompis relation, Man ska för utom att knulla kunna göra andra saker även att sova över.

  • Vägens kung

    Intressant ämne det här med KK, och man kan väl säga att det betyder olika saker för olika personer.
    Om det nu vore så lätt att man kunde vara överens om "spelreglerna" när man väl hamnar i den situationen att paret bara ska vara KK:s, att man ska låta bli att bli kär tex, så vore väl allt frid fröjd kan tyckas, men så blir det ju inte alltid.

    Att bara ha nån att knulla med ett längre tag brukar inte fungera, dels tror jag det beror på att man inte vill "bara" ha  sexet, man kanske vill ha något mer också.
    Intimitet, närhet i vardagen, trygghet är väl det som dyker upp i tanken.
    Men visst, kommer man bara överens om att situationen ska bara handla om KK så är det väl bara att köra.

    Men vi människor har ju en enastående förmåga att göra allt så förfärligt besvärligt, vi krånglar till saker och ting i onödan.
    Så som sagt, det är väl bara att bestämma att så länge det inte smyger sig in några andra känslor så kör man, och om det betyder att paret kan göra annat än bara knulla så är väl det bra, krångla inte det så förbannat.

    Nån gång kommer vi i den situationen att vi kommer att tänka tillbaka på våra liv, och vad vi gjort med det, då tror jag att man ångrar att man inte körde på medans chansen fanns, för, varför ska man inte njuta av något som man tycker är trevligt??
    Livet är alldeles för kort för att gå omkring och tänka på eventuella "moraliska förpliktelser" eller vad andra eventuellt kan tycka om hur man lever sitt liv.
    Gör inte allt så förfärligt besvärlig, och krångla inte till det.

  • Anonym (hellre älskare än kk)

    Så intressant att diskutera Kk relationer med de olika könen. För mina killvänner är det ofta den idealiska umgängesformen tills de hittar den "rätta" och för att de gillar ligga runt gärna med flera samtidigt  och trivs betydligt sämre ensamma än mina kvinnliga vänner. De kan ragga upp nån för en kväll på Tinder för att är lite uttråkade eller bara vill skeda i soffan. När jag lyssnar på dem låter det snarare som om de har ett enormt närhetsbehov men väldigt svårt att bli kära generellt och bonda med någon varför de gärna portionerar ut sig själv till flera och auktionerar ut sin kropp som om den var fristående från dem själv och deras inre.

    Lyssnar jag på kvinnorna är det en ständig klagan att det är skitsvårt att hitta någon asom faller för dem och att alla de dejtar bara vill träffas ibland men att de aldrig vet när eller om? Det är alltid upp till killarna och de är som små slavar under deras uppmärksamhet. Tror bara jag känner högst ett par tjejer som gillar att ligga runt med flera och experimentera. Antingen precis efter en separation eller för att de har speciella kinks som de vill utforska. Om de väl ligger och inte vill träffa killen igen beror det alltid på utebliven attraktion i grunden och då vill de absolout inte ha sex med honom igen. Men annars sitter de där likförbaskat och längtar och hoppas eller så har de dålig självkänsla och tror inte de förtjänar honom.

    Någon här (kung) skrev här att man skulle sluta krångla till det så förbannat. Men att leka med sex och intimitet är att experimentera med känslolivet (iallafall för kvinnor) för rent biologiskt är det naturligt att anknyta till människor som vi gillar, och kommer nära på en det ena eller andra sättet vilket totalt ignoreras.... Kvinnor anknyter oftare till personer de har sex med även om de försöker lägga band på sig själv. Så Kk relationer känns som mannens drömlek som kvinnan går med på att spela ett tag för att komma närmre mannen, vilket de sällan lyckas med. Motsatsen skulle inte ens vara möjligt eftersom han sällan trillar dit och inte har något att förlora. Bara hoppa vidare till nästa villiga kvinna när han utforskat henne klart.

    Men sen finns det den "känsliga" sortens män jag känner, De som faller för var och varannan kvinna de tar en fika med och inte är "knulla runt sorten" och typ aldrig haft en Kk....vilket får mig att undra om det egentligen bara är de självsäkra killarna som är väldigt attraktiva för kvinnor som vill leka denna lek?

  • Anonym (skdfjslkdfj)

    Jag är tjej, och tycker att man har en rent sexuell relation. Sitter man och myser med film efteråt, träffas för att äta middag på krogen, sitter och skämtar tillsammans, ja, då skulle jag bli kär i killen och vilja ha ett förhållande. 

    Däremot är man ärliga och respektfulla mot varandra och säger till exempel till om man träffar andra .

  • Anonym (Kompisar som ligger)

    Jag hade en perfekt kl-relation i flera år. Vi var mkt bra kompisar men vi hade även grymt sex. Det fanns inga krav eller någon motprestation avseende något. Vi sågs när det passade och knullade som kaniner, sen kunde vi hänga kvar hos varandra resten va helgen om det passade. Ibland blev det en snabbis i bilen bara.

    Vi fortsatte träffas trots perioder med pojk/flickvänner.

Svar på tråden Kk-relation