• BlackRose9401

    Designa själv

    Hej!

    Återigen gör jag en slags efterlysning då det kommer till kläder.

    Jag försöker att designa T-shirt & hoodie online och trodde mig ha hittat en bra sida (spreadshirt.se) där man kan välja upp till 4XL på endast T-shirts. Men dom ändrade sen priserna under tiden jag la till saker på kläderna. 4 olika tryck la jag på den och de sa att det inte skulle bli överdrivet dyrt.

    Till sist så står det att jag skulle betala över 500 för endast 1 T-shirt, därför sa jag tack och hej.

    Jag försökte göra detta för min pappa som är storbyggd och det är sällan vi hittar bra kläder i hans storlek. Han älskar stil och därför då vi ser något han gillar så blir han ivrig, tills man ser att det bara räcker till 2XL

    Därför vänder jag mig till er härute. Vet ni någon hemsida där jag kan designa tryck m.m? Eller vet ni hemsidor där de har stora storlekar?

    Min pappa älskar amerikanska fotbollströrjor med endast NUMMER inget namn. Han älskar camouflage och woodland :)

    All tips är välkomment :)

  • Svar på tråden Designa själv
  • Kerubmamman

    Fyra olika tryck på en tröja blir dyrt. Klicka på Beräkna pris mellan varje så ser du hur det drar iväg. Det går att beställa snygga/roliga t-skirts i stora storlekar från ex USA eller UK.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • BlackRose9401
    Kerubmamman skrev 2017-05-28 18:02:18 följande:

    Fyra olika tryck på en tröja blir dyrt. Klicka på Beräkna pris mellan varje så ser du hur det drar iväg. Det går att beställa snygga/roliga t-skirts i stora storlekar från ex USA eller UK.


    Jag gjorde så och höll koll hela tiden, tills det var dags att betala och jag såg att dom plussade 80kr för frakt inom Sverige :/

    Då jag tidigare har beställt ifrån UK då de säger att 4xl är 4xl så har den suttit som 2xl på stackars pappa som bara skrattar.

    USA vänder vi oss oftast till men det blir dyrt i längden att köpa ofta och i små mängder, då pappa är arbetslös och jag är sjukskriven :/
  • Kerubmamman

    Men att fraktavgift tillkommer är väl inte direkt ovanligt? 49kr under 250 och sedan 69. Satsa på två tröjor med ett tryck vardera så får ni mer för pengarna.
    Många USA-shoppar brukar ha kampanjer med gratis frakt, så håll ögonen öppna.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Amanda84

    Jag har inga tips på webbutiker, men jag har provat att printa tröjor själv och det blir jättebra resultat! Köp en t-shirt i rätt storlek, skriv ut trycken spegelvänt på tröj-tryckar-papper (som finns att köpa på exempelvis panduro) och stryk på tröjan. (minns inte om det är bläckstråle- eller laserskrivare man behöver, men det går att kolla upp på nätet eller på förpackningen) Om man har en tröja i bomull så kan man vända den ut-och-in och sedan stryka med strykjärnet precis där tycket är. Då reser sig bomullsfibrerna och trycket smälter in i tröjan utan att trycket blir plastigt och håller sig snyggt i många tvättar.

  • BlackRose9401
    Amanda84 skrev 2017-05-28 22:06:46 följande:

    Jag har inga tips på webbutiker, men jag har provat att printa tröjor själv och det blir jättebra resultat! Köp en t-shirt i rätt storlek, skriv ut trycken spegelvänt på tröj-tryckar-papper (som finns att köpa på exempelvis panduro) och stryk på tröjan. (minns inte om det är bläckstråle- eller laserskrivare man behöver, men det går att kolla upp på nätet eller på förpackningen) Om man har en tröja i bomull så kan man vända den ut-och-in och sedan stryka med strykjärnet precis där tycket är. Då reser sig bomullsfibrerna och trycket smälter in i tröjan utan att trycket blir plastigt och håller sig snyggt i många tvättar.


    Tack för tipset :) har funderat länge på att trycka själv, men har aldrig haft tiden till att kunna göra det. Men detta var ett riktigt bra tips tack så mycket :)
Svar på tråden Designa själv