• Vickan I

    Någon mer Gonal f 450

    Intressant att läsa. Du oroar dig för hög dos och för snabbt mognande, medan jag tvärt om tycker min dos (först 150 och nu 75) är som inget alls och kan något växa på det öht?! Men vi får räkna med att klinikerna vet vad de gör. Ska du på vul snart då? Då kommer ju dosen justeras.

  • Vickan I

    Var där idag och då sänktes dosen till 75. Så några fanns och växte men läkaren antydde att jag kommer få spruta lågt men istället längre än de vanliga "10 dagarna". Men var så stressat allting så han liksom inte fråga varför.

  • Vickan I

    Började på dag 6. Vul och blodprov dag 11 och vul dag 13 (idag) och ska dit på dag 15 igen. Har idag sprutat i 8 dgr. Tiden går ju så sjukt långsamt, haha!!!

  • Vickan I

    Hej!

    Men det låter ju som det går bra eller? Ja vi går i Sverige. Standard börja på dag sex på "min klinik" tror jag. Var också på vul idag. Frågade inte om storlek så kan inte ge ngr mått tyvärr, men ca 15 ägg, men då flera jättesmå som inte kommer bli ngt. Äggplock på måndag. Kommer sprutat i 11 dgr.
    Standard är väl att man sprutar 10-12 dgr har jag läst.

  • Vickan I

    Jag har kört långa protokollet. Med nässpray för nedreglering först i lite mer än två veckor. Sedan började jag med Gonal f sprutor som jag tagit i 10 dgr. Imorgon kväll ska jag ta Ovitrelle. Nej de har bara sagt ungefärligt antal och att de varit rätt jämna i strl vilket tydligen är bra. Jag har inte frågat om strl heller utan bara om det har sett bra ut. Nu på slutet hade de dock blivit lite fler men också mindre. De ligger väl efter.

  • Vickan I

    Nej jag tar nässpray istället. Den motverkar att äggen släpper i förtid samma som oralgutranet gör. Men "mitt sätt" tar längre tid. Man måste spraya längre tid än om man tar oralgutran.

  • Vickan I

    Håller tummarna! Nej men färre finns det ju ingen anledning att det ska bli. Oron ligger väl i om de växt för lite fortfarande. Vilken sprutdag är det idag? 10? Usch förstår du är orolig. Det är tufft det här. Tufft att vänta på att få börja, tufft när man väl är igång och tufft när man förhoppningsvis får ruva tillslut! Hoppas du får någon plan upplagd imorgon hur ni går vidare och att de växt på sig bra.

  • Vickan I
    smurf11 skrev 2017-06-08 22:35:51 följande:
    De har växt bara lite, de är 3 stycken som är 12 mm och det är sprutdag 11!
    Nu ska jag börja ta både Gonal f och Orgalutran t.o.m.på måndag när vi ska på vul igen.
    Jag tycker det låter tidigt med Orgalutran? Och varför växer de så sakta?
    Så då skulle det bli tidigast på onsdag äggplock, tidigast!!
    Vår planering är helt fel nu!
    Önskar att man kunde chansa att åka till Danmark så man är där på måndag morgon men det är kanske inte är så bra heller! 
    Hur går det för er då?
    Ånej! Förstår det känns envist att det går långsamt. Men det går ju framåt iaf och det är positivt att de är jämnstora. Eftersom det börjar bli många dagar nu sätts kanske orgalutranet in för att du inte ska ägglossa spontant för tidigt. Ja det jobbiga i det här är ju att det inte går veta exakta dagar innan. Ännu svårare för er som ska resa också. Mitt plock blev också tre dgr senare än vad jag först trott. Kanske ingen idé att åka innan man ser hur det ser ut på måndag. Eller ring och rådfråga kliniken om chans/risk att plock blir/inte blir av. Fortsätter hålla tummarna.

    Jo jag blev ruvare igår faktiskt. Men känns hopplöst redan. Vet inte varför, men ngn skyddsmekanism antar jag.
  • Vickan I

    Yey! Härligt med äggplock och att de växt på sig. Jag har äggplockat två ggr. Första gjorde ont tyvärr så var jätterädd denna gång och grät tom innan. Men denna gång gick mycket bättre. Oerhörd skillnad. Be om att få ordentligt med lugnande och smärtstillande redan innan. Kommer gå jättebra! Fick tillbaka ett ägg. Inte hört om dem andra tre. Om något/några av dem klarade sig till frysen eller ej. Skulle få brev tydligen om det.

  • Vickan I

    Glömde svara på antal. De plockade 13. Av dem blev 12 befruktade. På dag tre var de fyra kvar. Ett till mig och tre st som de skulle odla vidare till ev blastocyster och frysa om det gick.

  • Vickan I

    Jag är också nålrädd. Min man får ge mig sprutorna, men det är en pärs. Det jobbiga (lyxigt problem dock, men ändå) är att om jag blir gravid måste jag ta fragminsprutor (blodförtunnande) varje dag från plus på test till några veckor efter förlossning då jag haft en propp tidigare. Graviditet ökar ju risken för propp igen. Många sprutor blir det.

    Håller tummarna allt jag kan för dig. Det här grejar du och det kommer bli finfina ägg!!!

  • Vickan I

    Men ånej. Så skulle det ju inte bli. Förstår att du är jätteledsen. Men hade du ägglossat tidigare än förväntat då? Fick du någon förklaring eller ny plan hur ni ska gå vidare?Så himla ledsen för din skull. Man känner ju inte varandra egentligen, men i den här svängen tycker jag man får en så oerhörd medkänsla och förståelse för varandra. Stor kram.

  • Vickan I

    Håller tummarna för kommande besök och att ni inte behöver vänta.

    Testade minus precis. Vet det är lite tidigt så finns en liten chans fortfarande, men har en dålig känsla sedan några dagar och den ihop med neg test gör att jag gett upp. Nytt försök i augusti när kliniken öppnar igen.

Svar på tråden Någon mer Gonal f 450