• Mammasgryn

    Vaknar efter 1-2 timmar

    Vår dotter som blir 1 år om några dagar somnar runt 19:15 - 19:30 på kvällen. Sover bra i 1 - 2 timmar men vaknar sedan av någon anledning och är ledsen, men så fort man tar upp henne blir hon tyst. Men det tar ungefär 1.5 timme innan hon somnar igen! Hon sover två ggr på dagen, allt från 40 min till 2 timmar båda gångerna. Någon som har något bra tips eller idé om hur det kan komma sig och hur vi kan få henne att somna om fortare?

  • Svar på tråden Vaknar efter 1-2 timmar
  • Milleman

    Vi har det exakt likadant. Fast vår vaknar inom en timme. Det enda som hjälpt senaste tiden är att lägga henne i vår säng.

  • Annelie 76

    Med första barnet var jag tvungen att vara noga med när och hur mycket han sov på dagen för att nattsömnen skulle funka. Strax innan han fyllde ett drog jag ner sovandet till en gång om dagen. I början fick han sova hur länge han ville men så fort läggningen började strula fick dagsömnen bli kortare och kortare.
    Han började dagis när han fyllde ett så jag anpassade sovtiden till deras, halv tolv sov han då.

  • Mammasgryn
    Annelie 76 skrev 2017-06-04 21:34:57 följande:

    Med första barnet var jag tvungen att vara noga med när och hur mycket han sov på dagen för att nattsömnen skulle funka. Strax innan han fyllde ett drog jag ner sovandet till en gång om dagen. I början fick han sova hur länge han ville men så fort läggningen började strula fick dagsömnen bli kortare och kortare.

    Han började dagis när han fyllde ett så jag anpassade sovtiden till deras, halv tolv sov han då.


    Ja vi funderar på om det är så vi får göra så kommer nog att prova att bara låta henne sova en gång om dagen. Blir nog gnälligt de första dagarna då hon nu också har börjat vara vaken de där timmarna på kvällen men också vaknar för dagen strax efter kl. 05
Svar på tråden Vaknar efter 1-2 timmar