• Sodacitron

    Cerazette, någon som har bra erfarenhet?

    Som rubriken lyder: någon som är nöjd/har god erfarenhet av cerazette?? Tänker prova dessa då jag är trött på en menscykel varje månad som gör att hela jag svänger både fysiskt och psykiskt.

  • Svar på tråden Cerazette, någon som har bra erfarenhet?
  • LionQueen88

    Jag är lycklig att jag börjat med Cerazette så jag slipper ha mens.Den enda biverkningen jag märkt av är att jag fått något sämre hy.

  • LisenB

    För mig har cerazette funkat jättebra! Ingen mens och jag har inte märkt några biverkningar. Men det va ca 8 år sen jag börja så kommer inte ihåg skillnaden..

  • Snuttis2

    Har ätit dem i säkert 8-10 år innan vi bestämde oss för att skaffa barn, en viss inställelse period kan vara att räkna med då det är vanligt med spotting. Men efter det mådde jag prima och hade bara en mindre mensblödning 1-2 G/år!

  • Sodacitron

    Det låter som att det är värt ett försök. Ingen av er som fick tunnare hår av dem?

  • mammatillengrabb
    Sodacitron skrev 2017-06-07 07:33:19 följande:

    Det låter som att det är värt ett försök. Ingen av er som fick tunnare hår av dem?


    Absolut inte ^^
  • Mackenzie777

    Jag behöver ta dem nästan exakt på samma klockslag varje dag, missar jag med några timmar börjar det mola o ibland blöda ett par dagar.

  • Kokosflingor

    Bara att de behöver tas inom +/- 2-3 timmar varje dag för att inte en blödning ska börja inom några dagar. Sen tror jag  min sexlust minskat. Men ett STORT plus är att slippa mensen. Får den ca 2-3 ggr/år.

  • Nicco123

    Åt det i ca 3 år, mot slutet fick jag svamp väldigt ofta, det minskade rejält när jag slutade. Men det jag märkte störst skillnad av var att min sexlust samt förmåga att bli våt förbättrades enormt när jag slutade med pillerna! Jag kan fortfarande tycka att det är synd att jag åt dem i närmare 3 år när sexlivet va mycket bättre utan dem, har kopparspiral idag, väldigt nöjd med den. 

    Har läst på olika håll att många som slutar med piller för att skaffa barn märker samma sak, tror det händer lite långsamt så man glömmer bort hur det kändes innan så man inte riktigt tänker på det förrän man faktiskt slutar...

  • JPT

    Har ätit Cerazette i många år och alltid varit nöjd. Stort plus för min del är ingen mens Glad

Svar på tråden Cerazette, någon som har bra erfarenhet?