Din TS är rörig, men jag kan ju försöka förklara lite för Sverige iaf.
När man pratar om ett lands utsläpp brukar man tala om de nationella utsläppen, där inrikes transporter (bland annat inrikes flyg ingår). I Sverige står flyget för 2,8% av utsläppen från inrikes transporter 2015 (511 tusen ton CO2). Det innebär 0,95% av alla Sveriges inrikes utsläpp.
www.naturvardsverket.se/Sa-mar-miljon/Statistik-A-O/Vaxthusgaser-utslapp-fran-inrikes-transporter/
Räknar man med utrikes flyg tillkommer utsläpp på ytterligare 2195 tusen ton C02, och flyget utgör 10,2% av inrikes och utrikes svenska transporter, vilket blir totalt 4,4% av Sveriges alla utsläpp Här räknar man in utrikes flyg som tankar/bunkrar i Sverige, men inte flygresor som svenskar gör tex. mellan Helsingfors och Bangkok.
www.naturvardsverket.se/Sa-mar-miljon/Statistik-A-O/Vaxthusgaser-utslapp-fran-utrikes-sjofart-och-flyg/
Att räkna på svenskarnas alla flygresor är lite svårare, eftersom flygbolagen inte rapporterar hur många flygresor svenskarna gör, men dessa tros ligga runt 11 000 tusen ton CO2 (dvs 11 miljoner ton CO2). Det är ungefär 55% av de konsumtionsrelaterade transportutsläppen och ca 10% av svenskarnas alla konsumtionsrelaterade utsläpp.
www.naturvardsverket.se/Sa-mar-miljon/Statistik-A-O/Vaxthusgaser-konsumtionsbaserade-utslapp-per-omrade/
Alla ovanstående siffror räknar endast med de direkta utsläppen från flyget. Därtill kommer höghöjdseffekterna, dvs. att utsläpp påverkar klimatet mer när de görs på hög höjd pga atmosfärskemi och massa saker. Hur stora höghöjdseffekterna är är inte helt klarlagt, men man brukar tala om att de är ungefär dubbelt så stora som effekterna av att släppa ut samma mängd på marken (iaf mellan 1,5-2,5 gånger större). Detta är alltså inte med i den officiella statistiken.