• Bettizz1985

    Missfall?

    Hej!

    Jag är i vecka 8. Sedan i onsdags 7/6 har jag haft små blödningar och det har varit mest när jag torkar mig men sedan ca 4 imorse så har jag haft kramp likande smärta längre ner i magen och kanske blöder lite mer kan detta vara ett missfall? Vad tror ni.? Känner mig ganska rädd just nu. Vill så gärna ha detta barn

  • Svar på tråden Missfall?
  • syntharen

    Det kan vara vilket som, tyvärr... Det är vanligt med småblödningar när man är gravid. Tyvärr får ju en del även missfall som startar med just lite småblödningar. Är du väldigt orolig så boka ett ultraljud för att se om allt är ok. Hoppas allt går bra för dig och graviditeten

  • Tumvante

    Mitt MA började så... Tycker du ska ringa och be om att få bli kollad. Det är också som ovanstående sättet vanligare än man tror att blöda med en frisk graviditet. Lycka till <3

  • snorklan

    Det kan vara ett missfall men det behöver inte vara det. Boka tid för gynundersökning med vaginalt ultraljud.

  • syntharen
    Bettizz1985 skrev 2017-06-12 16:07:07 följande:

    Jag har varit och gjort ultraljud och det ser bra ut i dagens läge.


    Vad skönt! Då kommer det säkert fortsätta gå bra.
  • Bettizz1985

    Jag mår just nu fruktansvärt. Jag har sedan två timmar varit på sjukhuset. Jag gick in i vecka 17 igår och har sedan 2 tiden inatt haft sammandragningar och lite vattenavgång. Så nu kommer jag ligga inne här några timmar till för att dom skall ta kontroller. Dom ser ytterst små hjärtslag så det verkar just nu som jag kommer att förlora barnet.

  • Trebarnsmamma83

    Nej men nej! Så fruktansvärt! Jag har ingen aning om vad du går igenom men skickar styrkekramar för att du orka med allt och självklart hoppas jag att går bra och att hjärtljuden blir starkare.

  • Knappklara
    Bettizz1985 skrev 2017-08-10 06:05:33 följande:

    Jag mår just nu fruktansvärt. Jag har sedan två timmar varit på sjukhuset. Jag gick in i vecka 17 igår och har sedan 2 tiden inatt haft sammandragningar och lite vattenavgång. Så nu kommer jag ligga inne här några timmar till för att dom skall ta kontroller. Dom ser ytterst små hjärtslag så det verkar just nu som jag kommer att förlora barnet.


    Vet precis vad du går igenom. Förlorade en flicka i v.20 i vintras. Är hinnan spräckt och du fått sammandragningar, finns tyvärr inget att göra 'så tidigt' i en graviditet. Men hoppas du har hoppet med dig. Du får gärna skriva om du undrar över något. Vilken mardröm <3
  • Gulletussan
    Bettizz1985 skrev 2017-08-10 06:05:33 följande:

    Jag mår just nu fruktansvärt. Jag har sedan två timmar varit på sjukhuset. Jag gick in i vecka 17 igår och har sedan 2 tiden inatt haft sammandragningar och lite vattenavgång. Så nu kommer jag ligga inne här några timmar till för att dom skall ta kontroller. Dom ser ytterst små hjärtslag så det verkar just nu som jag kommer att förlora barnet.


    Åh fy vad hemskt! Hoppas verkligen att allt går bra <3
  • Bettizz1985

    Tyvärr lyckades det inte att rädda barnet. En liten pojke skulle ha kommit till denna jorden ibörjan av nästa år. Du kom alldeles för tidigt. Du kommer alltid finnas i mina tankar och minne min kära son.

  • Trebarnsmamma83

    Åh vilken hemsk upplevelse att förlora ett barn. Jag hoppas att verkligen att du får hjälp att bearbeta traumat på bästa vis. Styrkekramar till dig <3

Svar på tråden Missfall?