• äsch

    Vad är det med killar?!

    Jag har en son på snart nio. Det är inte helt ovanligt att män berättar för honom vilken vacker/snygg/söt/etc mamma (oftare tror de att jag är hans syster) han har. Alltså de säger det till honom när jag är med. Varför gör de så? Jag må vara naiv och konstig, men jag tycker det är ett helkonstigt sätt att ragga på. Dessutom har jag pojkvän, så jag är inte intresserad. Ofta är jag snabbtänkt och har svar på tal, men i dessa situationer finner jag mig aldrig. Jag brukar rodna (kan inte hjälpa det), tacka för komplimangen och avvisa dem på ett trevligt sätt. Men nu börjar sonen reagera på situationen. Kan någon snäll själ ge mig lite input på hur jag borde göra? Jag vill inte att min son ska få uppfattningen om att det här är ett helt ok sätt att ragga på. Eller är det det? Är det bara jag som är löjlig? Nu senast var det en kille som bad honom om mitt nummer och han började rabbla. För honom är det ju en oskyldig situation. Jag vill inte att han ska tro att han gör något fel heller.

  • Svar på tråden Vad är det med killar?!
  • äsch

    Jag kanske ska tillägga att jag är en sådan som har jättesvårt för att vara otrevlig med flit, så att säga. Självklart är det en komplimang för mitt utseende som jag ju kan uppskatta även om jag inte är intresserad, men nu börjar det påverka mitt barn också och det uppskattas inte lika mycket. Jag klär mig inte utmanande på något sätt, slitna jeans och för stor t-shirt är min klädstil. Jag sminkar mig aldrig och brukar ha håret utsläppt. Så mig veterligen gör jag inget för att påkalla dessa killars uppmärksamhet. Därför blir det svårt för mig att veta vad jag kan göra annorlunda. Jag kan ju inte låta bli att gå ut :)

Svar på tråden Vad är det med killar?!