• Fililuran

    Behöver lite uppmuntran efter spolning

    Jag och min kille, 33 resp 34 år har försökt att få barn sedan januari 2016. Jag har fått svaga plus vid ett par tillfällen, men det har bara resulterat i att mensen blivit några dagar försenad och att det inte tagit sig.

    Vi har nu påbörjat utredning. Har varit där vid två tillfällen, varvid vi fick lite svar sist vi var där: spermaprovet var bra, och jag har förmodligen inte PCO, som de först trodde (vid de äl-test jag gjort har dem visat äl). Och så genomgick jag spolning, vilket också gick bra. Det enda de kunde hitta var att jag hade för högt värde på sköldskörteln. Det har jag nu fått medicin för. Detta utredningstillfälle var för ca 3 veckor sedan, och jag hade ägglossning någon vecka efter det - så tror inte att tabletterna börjat verka innan denna månadens ägglossning. Så nu sitter jag här och känner att mensen är på g och behöver verkligen lite pepp. Växlar mellan att vara övertygad om att vi såklart kommer få barn till att totalt ge efter för oro och rädsla.

    Någon som blivit gravid efter spolning eller som känner igen sig? Inga negativa kommentarer tack Hjärta
  • Svar på tråden Behöver lite uppmuntran efter spolning
  • Paulina2017

    Hej

    Jag gjorde en spolning i mars. Jag har pco och ingen äggl alls. Testade tabletter letrozol både enkelt eller dubbel och det gav ingen effekt så vi fick ivf. Sök dig till en klinik så ni kan få hjälp. Vår läkare tyckte det var onödigt att kämpa med tabletter när det inte ger nån större effekt. Sen så de att om man har pco ska man inte ta ägglossningstest för de stämmer inte. Jag hade positivt på såna tester varje månad men gyn kunde se att inga ägg släpper. Ge inte upp. Vi är nu mitt i behandling så det går fortare än vad man tror när man väl hittat en bra läkare.

Svar på tråden Behöver lite uppmuntran efter spolning