• LejonSa

    Någon som nyligen gjort Nipt?

    Hej!

    Någon som nyligen gjort Nipt som skickats till Karolinska? När kunde ni se svaren på deras portal?

    Min BM sa tidigast 2 veckor. Evighet!!

  • Svar på tråden Någon som nyligen gjort Nipt?
  • sofsan

    Gjorde mitt i mars. Bor i Linköping så jag lämnade blodprov här efter KUB som skickades till Karolinska. Lämnade provet en tisdag och torsdagen veckan efter kunde jag se mitt resultat på deras hemsida. Tror dom säger två veckor för att vara på den säkra sidan.

    Lycka till!!

  • LejonSa
    sofsan skrev 2017-06-15 20:55:52 följande:

    Gjorde mitt i mars. Bor i Linköping så jag lämnade blodprov här efter KUB som skickades till Karolinska. Lämnade provet en tisdag och torsdagen veckan efter kunde jag se mitt resultat på deras hemsida. Tror dom säger två veckor för att vara på den säkra sidan.

    Lycka till!!


    Bor i grannkommunen. Lämnade också blodprov i tisdags. Får se när svaret kommer. Kollar ju stup i kvarten trots att jag vet att de inte kommer finnas något uppladdat efter enbart 2 dagar som det nu gått :-/

    Hatar väntan!
  • LejonSa
    sofsan skrev 2017-06-15 20:55:52 följande:

    Gjorde mitt i mars. Bor i Linköping så jag lämnade blodprov här efter KUB som skickades till Karolinska. Lämnade provet en tisdag och torsdagen veckan efter kunde jag se mitt resultat på deras hemsida. Tror dom säger två veckor för att vara på den säkra sidan.

    Lycka till!!


    Tack för svar dock
  • sofsan

    Jag började kolla redan första kvällen haha. Tror att det var dom längsta dagarna i mitt liv! Som tur var visade det en frisk pojke som ska komma i början av september.

  • LejonSa
    sofsan skrev 2017-06-16 18:37:46 följande:

    Jag började kolla redan första kvällen haha. Tror att det var dom längsta dagarna i mitt liv! Som tur var visade det en frisk pojke som ska komma i början av september.


    Samma här Haha. Och maken bara kollade på mig som om jag tappat det fullständigt med kommentaren: "var glad om det ens nått fram till Karolinska än..." haha...

    Vad kul att höra! Grattis!!

    Gjorde du Nipt direkt eller efter kub, om jag får fråga?
  • sofsan

    Dom har ändrat gränsen från 300 till 200 här och jag hamnade givetvis under på trisomi 13 och 18. Barnmorskan var inte orolig då allt såg jättebra ut och hade jag kommit ett år tidigare så hade dom inte anmärkt på mina siffror. Blev erbjuden NIPT och tackade jag direkt. Så jag lämnade provet direkt efter.

  • LejonSa
    sofsan skrev 2017-06-16 21:06:20 följande:

    Dom har ändrat gränsen från 300 till 200 här och jag hamnade givetvis under på trisomi 13 och 18. Barnmorskan var inte orolig då allt såg jättebra ut och hade jag kommit ett år tidigare så hade dom inte anmärkt på mina siffror. Blev erbjuden NIPT och tackade jag direkt. Så jag lämnade provet direkt efter.


    Ja, ungefär samma här. När jag var gravid med första barnet vill jag också minnas att det var 1:300. Nu 1:200. Hamnade också under på downs. T13 o T18 nämnde hon inte och jag glömde fråga men förmodar att jag låg över då eftersom hon inte nämnde det.

    Till saken hör att tidigare grav inte var helt komplikationsfri heller( men resulterade i världens finaste lilla kille som fick komma ut två mån för tidigt). Så jag bröt halvt ihop inne på UL trots att barnmorskan verkligen uppriktigt försökte lugna mig i att ultraljudet såg bra ut. Hon verkade själv lite förvånad att jag hamnade under. Men men... vi får väl se om ett par dagar hur det ser ut.
  • LejonSa
    sofsan skrev 2017-06-28 12:48:33 följande:

    Hur har det gått?


    Det gick, tack och lov, bra! Fick svar efter 8 dagar att allt såg normalt ut och en liten lillebror väntas i december, om allt går som det ska
Svar på tråden Någon som nyligen gjort Nipt?