• beam82

    Ingen internetanslutning

    Sonens dator får ingen internetanslutning. Den visar att det är bra kontakt med nätverket och att den kopplar upp mot det, men den hittar ändå ingen anslutning. Alla hushållets tre mobiler är uppkopplade mot nätverket och fungerar.

    Vi har provat att starta om routern och datorn, stänga av wi-fi i datorn en stund så den fått söka om och ansluta igen. Jag har försökt googla, men jag är helt bortkommen när det gäller datorer som inte funkar, så jag förstår inte tipsen jag hittar ????

    Vad kan jag prova?????

  • Svar på tråden Ingen internetanslutning
  • Lena

    Antagligen har du statisk ip-adress.

    Kontrollpanelen-nätverk och delningscenter-nätverksanslutning-inställning för trådlös anslutning

  • beam82

    Jag har hittat till nätverksanslutningarna och har en ikon som heter wi-fi som står som inte ansluten. Hittar ingen inställning för trådlös anslutning...

  • gahadas
    beam82 skrev 2017-06-17 19:43:36 följande:

    Jag har hittat till nätverksanslutningarna och har en ikon som heter wi-fi som står som inte ansluten. Hittar ingen inställning för trådlös anslutning...


    Är det via wifi datorn ska kopplas upp då?
  • beam82
    gahadas skrev 2017-06-17 19:47:31 följande:

    Är det via wifi datorn ska kopplas upp då?


    Ja, datorn brukar användas med wi-fi, har tyvärr ingen tillräckligt lång kabel, annars hade jag provat koppla med den
  • Lena

    Högerklicka på den och välj inställningen/properties sen i listan väljer du IP v4

  • beam82
    beam82 skrev 2017-06-17 19:50:27 följande:

    Haha ja som sagt, jag är bortkommen... Hur får jag den att ändra inställning?


    Eller egentligen: Vilken inställning ska ändras, och vad bör inställningarna vara?
  • beam82
    Lena skrev 2017-06-17 20:21:11 följande:

    IP-inställningen ska vara på DHCP, samma med DNS.


    V4 var redan kryssad. V6 också.

    Var hittar och ändrar man DHCP?
Svar på tråden Ingen internetanslutning