• Tihi

    Sony eller Galaxy? Vilken är bäst?

    Vilken är bäst? Någon av flaggskeppsmodellerna är av intresse. Bra kamera står högt på listan och annars kollar jag mest mejlen och ringer och sms:ar förstås. Om jag kan få in musik från itunes smidigt så är det ett plus. Annars vill jag att den ska funka utan att krångla hela tiden och den får gärna hålla utan att strula i typ 3 år. Jag misstänker att många som läser det här har/ har haft en Galaxy så berätta alla för-och nackdelar med den.

    Jag kommer från Crapple och nästan alla jag känner har Crapple så det blir väl ett minus förstås om jag har android men, men... Jag tror mig ha hört att man kan använda Apple ID på android men det vill jag inte göra.

  • Svar på tråden Sony eller Galaxy? Vilken är bäst?
  • Frontline

    Varför köpa en tokdyr mobil för när det finns minst lika bra för en mycket billigare peng?
    Få in musik på en Android från Itunes ja du kan bli svårt tror jag..
    Ska du ha en av dom nya mobilerna finns det ju ingen som vet om den fungerar utan strul i 3 år då dom inte har funnits så länge..

    Jag har en mobil som kostade 3000:- utan abonnemang och jag gillar den skarpt samt att den har en underbar batteritid, behöver ladda den 2 gånger i veckan och då både ringer jag samt surfar en hel del.


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Femhenist

    Itunes på android verkar inte vara något problem:
    support.apple.com/sv-se/HT205365

    Men i övrigt så... Lenovo har billiga bra modeller med repfritt okrossbart plastglas, bra batteritid och utan en massa förinstallerat skit. Vad det gäller kameran så ligger alla mobilkameror (över 2000) mellan 80 - 85 % av vad man kan begära. Ska du ha något bättre så får det bli till att använda något liknande detta:
    www.cyberphoto.se/info.php

  • Rosebud

    Ingen av dem.Om man vill ha gedigen, solid byggkvalitet skulle jag satsa på en
    HTC. Eller en Google Pixel. Det bästa med den senare är att det är en välbyggd lur utan massa medskickade appar och ovidkommande strömslukare.

    På marknadsföring i Sverige är de här företagen sällsynt usla. Det är knappt de existerar i gemene mans medvetande. Är dessa lurar avsedda för hemliga agenter endast? 

  • Tihi
    Frontline skrev 2017-06-22 07:19:21 följande:
    Varför köpa en tokdyr mobil för när det finns minst lika bra för en mycket billigare peng? För att jag kan. Guld i mun
    Få in musik på en Android från Itunes ja du kan bli svårt tror jag.. Det gick på min gamla SE ARC S runt 2011 och verkar gå idag också att döma av ett annat svar i tråden.
    Ska du ha en av dom nya mobilerna finns det ju ingen som vet om den fungerar utan strul i 3 år då dom inte har funnits så länge.. Om man har haft en Galaxy förut så vet man om dom håller bra i ett par år eller skär ihop på 6 månader precis som jag vet att man kan räkna med att en iPhone funkar bra i minst 2-3 år.

    Jag har en mobil som kostade 3000:- utan abonnemang och jag gillar den skarpt samt att den har en underbar batteritid, behöver ladda den 2 gånger i veckan och då både ringer jag samt surfar en hel del. Good for you!
  • Tihi
    Femhenist skrev 2017-06-22 08:14:23 följande:
    Itunes på android verkar inte vara något problem:
    support.apple.com/sv-se/HT205365

    Men i övrigt så... Lenovo har billiga bra modeller med repfritt okrossbart plastglas, bra batteritid och utan en massa förinstallerat skit. Vad det gäller kameran så ligger alla mobilkameror (över 2000) mellan 80 - 85 % av vad man kan begära. Ska du ha något bättre så får det bli till att använda något liknande detta:
    www.cyberphoto.se/info.php?article=DSC-QX1pac
    Visste inte ens att dom gjorde telefoner. Visst är det gamla IBM? Bra att det inte finns massa bloatware.
    Rosebud skrev 2017-06-22 08:34:52 följande:
    Ingen av dem.Om man vill ha gedigen, solid byggkvalitet skulle jag satsa på en
    HTC. Eller en Google Pixel. Det bästa med den senare är att det är en välbyggd lur utan massa medskickade appar och ovidkommande strömslukare.

    På marknadsföring i Sverige är de här företagen sällsynt usla. Det är knappt de existerar i gemene mans medvetande. Är dessa lurar avsedda för hemliga agenter endast? 
    Tack för förslag! Jag är faktiskt lite anti mot allt nytt som telefonerna har för sig så jag ska titta på dina förslag.



  • Stavros65
    Tihi skrev 2017-06-22 17:18:34 följande:
    Visste inte ens att dom gjorde telefoner. Visst är det gamla IBM? Bra att det inte finns massa bloatware.
    Rosebud skrev 2017-06-22 08:34:52 följande:
    Ingen av dem.Om man vill ha gedigen, solid byggkvalitet skulle jag satsa på en
    HTC. Eller en Google Pixel. Det bästa med den senare är att det är en välbyggd lur utan massa medskickade appar och ovidkommande strömslukare.

    På marknadsföring i Sverige är de här företagen sällsynt usla. Det är knappt de existerar i gemene mans medvetande. Är dessa lurar avsedda för hemliga agenter endast? 
    Tack för förslag! Jag är faktiskt lite anti mot allt nytt som telefonerna har för sig så jag ska titta på dina förslag.

    a
    Har du köpt ännu ts?
    Kan själv bara säga att Samsung är lätt att använda samt har grym prestanda. 
  • Tihi
    Stavros65 skrev 2017-06-28 09:59:03 följande:
    Har du köpt ännu ts?
    Kan själv bara säga att Samsung är lätt att använda samt har grym prestanda. 
    Har inte köpt någon än. Det lutar åt S8 för att "alla" har den så den verkar ju bra iaf.
  • Femhenist
    Tihi skrev 2017-06-28 19:27:48 följande:
    Har inte köpt någon än. Det lutar åt S8 för att "alla" har den så den verkar ju bra iaf.
    Att många har en och samma sak tyder sällan på att den grejen bäst motsvarar folks faktiska önskemål på funktion, utan det tyder snarare på att ängsliga människor antingen inte anser sig kapabla till att fatta egna välgrundade beslut, eller att de vill tillhöra gänget.
  • holidodi

    Det är ingen som kan tala om för dig vilken telefon som är bäst för dig, det är kan du själv avgöra. Så jag föreslår att du bestämmer själv vilken telefon som är bäst för dig. :)

Svar på tråden Sony eller Galaxy? Vilken är bäst?