• Anonym (Ge igen?)

    Ge igen på den som tidigare behandlat dig illa.

    ej!

    Jag placerade ämnet under "relationsproblem" och möjligtvis finns ett bättre forum för min fråga.

    Vad tänker ni om att ge igen på någon som behandlat dig illa för längesedan?

    Kan handa om dejting, arbete eller annan kontakt.

    Är en snäll och konflikträdd person tagit emot mycket obefogad kritik och "skit" genom åren.

    Tänk om jag 10-15 år efter någon händelse helt plötsligt och anonymt skulle ge igen på någon. Ställa till det lite för den som varit elak.

    Självklart inga olagligheter, men spela den andre ett spratt.

    Vad tänker ni?

    Bara destruktivt från min sida eller hade ni själva kunnit tänka er att göra något liknande?

  • Svar på tråden Ge igen på den som tidigare behandlat dig illa.
  • Dixie

    Helt meningslöst, personen du vill "lära en läxa" vet ju inte vem som står bakom..... bättre du lär dig att stå upp för dig själv och säga till när situationen uppstår!

  • Anonym (lkjhy)

    På vilket sätt skulle det gagna dig? Är det något som du ändå skulle kunna stå för om det kom fram vem det var? Skulle du må bra med dig själv efteråt?

    Själv har jag' hämnats' genom att bli lyckad, få ett underbart liv osv medan den som sårade mig fortfarande står och stampar på samma plats i stort sett. Jag gick vidare och lät inte den personen ta kommandot över mitt liv utan tog mig igenom och ägnar idag ingen tid på att fundera på den andre personen utom om jag blir påmind av olika saker som sker eller personer jag träffar.

  • Anonym (Ge igen?)
    Dixie skrev 2017-06-22 17:55:52 följande:

    Helt meningslöst, personen du vill "lära en läxa" vet ju inte vem som står bakom..... bättre du lär dig att stå upp för dig själv och säga till när situationen uppstår!


    Nej, det kommer inte personen att veta.
  • fluu

    Dels är det ju meningslöst att hämnas anonymt och dels är väl den bästa hämnden att vara en bättre människa och inte sjunka till samma nivå. Är någon taskig mot mig är jag oftast övertrevlig tillbaka, det irriterar mest.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Ge igen?)
    fluu skrev 2017-06-22 18:04:41 följande:

    Dels är det ju meningslöst att hämnas anonymt och dels är väl den bästa hämnden att vara en bättre människa och inte sjunka till samma nivå. Är någon taskig mot mig är jag oftast övertrevlig tillbaka, det irriterar mest.


    Visst. Har alltid varit den som i efterhand kommit på vad jag ska säga.


  • taquine

    För det första har nog personen inget minne av det som hände , och sen göra det anonymt?
    Har du ältat det i 10-15 år är det illa , riktigt illa och fruktansvärt destruktivt.

    Jag kan hämnas i tanken, gör så du med. Riktigt smaskiga grejer kan hända , men då är det bara i huvudet och där ska det stanna.


    Goodness me
  • Mirja von Beau

    Hämnas anonymt på någon efter 10-15 år? Hör du själv, hur det låter?

  • John22

    Beror helt på vad det gäller och huruvida personen ifråga har bättrat sig eller uttryckt ånger. Jag kan dock helt klart tänka mig att hämnas på personer som åsamkat mig stor skada utan vettig anledning. Jag har faktiskt redan gjort just detta mot en person som i mina ögon är en ond människa.

    Detta var en individ som kunde göra enorma ansträngningar för att förstöra och jävlas med folk helt utan anledning, bara för att denne tyckte det var underhållande. Personen fortsatte även i efterhand att håna sina offer. Nej, polisanmälan var inte möjligt.

    Jag såg till att denna person förlorade sitt arbete och blev lämnad av sin familj (på helt legitima grunder, alltså inga lögner eller andra påhitt). Ja, jag mådde otroligt mycket bättre med vetskapen att denna vidriga människa fått uppleva en portion av all smärta och olycka denne åsamkat andra.

  • Anonym (Jo)
    Anonym (lkjhy) skrev 2017-06-22 17:58:10 följande:
    På vilket sätt skulle det gagna dig? Är det något som du ändå skulle kunna stå för om det kom fram vem det var? Skulle du må bra med dig själv efteråt?

    Själv har jag' hämnats' genom att bli lyckad, få ett underbart liv osv medan den som sårade mig fortfarande står och stampar på samma plats i stort sett. Jag gick vidare och lät inte den personen ta kommandot över mitt liv utan tog mig igenom och ägnar idag ingen tid på att fundera på den andre personen utom om jag blir påmind av olika saker som sker eller personer jag träffar.
    Detta hade kunnat vara jag som skrev.
Svar på tråden Ge igen på den som tidigare behandlat dig illa.