• Anonym (sexstarved!)

    Vilket är värst.....?

    Att inte hitta någon man vill ligga med eller...inte kunna någon att ligga med?

  • Svar på tråden Vilket är värst.....?
  • äsch
    Anonym (sexstarved!) skrev 2017-06-23 20:32:18 följande:

    Att inte hitta någon man vill ligga med eller...inte kunna få någon att ligga med?


    Ja, det första är ju självvalt. Det andra är ju lite mer av ett påtvingat celibat. Så, det andra borde ju vara värst då.
  • Anonym (sexstarved!)
    äsch skrev 2017-06-23 20:34:25 följande:
    Ja, det första är ju självvalt. Det andra är ju lite mer av ett påtvingat celibat. Så, det andra borde ju vara värst då.
    Hur kan det första vara självvalt?

    Vi tar ett exempel. Du är skithungrig, magen skriker av hunger. Men ingenstans hittar du något som du vill äta eller känner sug efter. Var du än letar finns bara konstiga maträtter med innehåll som du inte kan tänka dig att äta....fårhjärnor, komagar,  konstiga växter , insekter  eller fröer t ex. Ingenstans hittar du något som kommer i närheten av det du kan tänka dig. (har faktiskt varit i den situationen utomlands och höll på att bli undernärd.)

    Har du då valt din hunger? Du kanske dessutom testade fårhjärnan i ren desperation och blev sjuk och illamående av det. Om du äter det gör du övergrepp på dig själv?!

    I det andra fallet är det ju djupt tragiskt och frustrerande men behöver ju inte vara helt utdömt för det? Du kanske kan förändra saker och göra dig mer  intressant/snygg/smalare , tillgänglig eller vad som krävs eller t ex köpa sex? Det är ju en drirekt möjlighet om du har pengar som ju knappast hjälper i första fallet..
  • MrFlex
    Anonym (sexstarved!) skrev 2017-06-23 20:51:24 följande:
    Hur kan det första vara självvalt?

    Vi tar ett exempel. Du är skithungrig, magen skriker av hunger. Men ingenstans hittar du något som du vill äta eller känner sug efter. Var du än letar finns bara konstiga maträtter med innehåll som du inte kan tänka dig att äta....fårhjärnor, komagar,  konstiga växter , insekter  eller fröer t ex. Ingenstans hittar du något som kommer i närheten av det du kan tänka dig. (har faktiskt varit i den situationen utomlands och höll på att bli undernärd.)

    Har du då valt din hunger? Du kanske dessutom testade fårhjärnan i ren desperation och blev sjuk och illamående av det. Om du äter det gör du övergrepp på dig själv?!

    I det andra fallet är det ju djupt tragiskt och frustrerande men behöver ju inte vara helt utdömt för det? Du kanske kan förändra saker och göra dig mer  intressant/snygg/smalare , tillgänglig eller vad som krävs eller t ex köpa sex? Det är ju en drirekt möjlighet om du har pengar som ju knappast hjälper i första fallet..
    Nja, det får nog klassas som ett lyxproblem. Svälter man så äter man. Finns ju folk som ätit upp kompisar för att överleva.
  • Anonym (sexstarved!)
    MrFlex skrev 2017-06-23 20:56:04 följande:
    Nja, det får nog klassas som ett lyxproblem. Svälter man så äter man. Finns ju folk som ätit upp kompisar för att överleva.
    Det är skrämmande hur svårt det är att få en man att förstå detta perspektiv hur man än förtydligar denna skillnad i sexualitet mellan man och kvinnor.

    Men jag ska ta det som en man och gå ut och ragga upp första bästa nu redan ikväll och hoppas att det blir love att first sajt annars kan jag ju alltid lägga en kass över huvudet på honom och hålla tänka på annat medan min fitta får sitt.

    Eller varför inte goggla på "manlig snygg gigolo" och se om det kan lösa mitt lyxproblem;)
  • MrFlex
    Anonym (sexstarved!) skrev 2017-06-23 21:15:19 följande:
    Det är skrämmande hur svårt det är att få en man att förstå detta perspektiv hur man än förtydligar denna skillnad i sexualitet mellan man och kvinnor.

    Men jag ska ta det som en man och gå ut och ragga upp första bästa nu redan ikväll och hoppas att det blir love att first sajt annars kan jag ju alltid lägga en kass över huvudet på honom och hålla tänka på annat medan min fitta får sitt.

    Eller varför inte goggla på "manlig snygg gigolo" och se om det kan lösa mitt lyxproblem;)
    Ehh... jag skriver om mat. Skrämmande att det är så att få en kvinna att tyda rak kommunikation. Ragga på du, själv ska jag käka.
  • äsch
    Anonym (sexstarved!) skrev 2017-06-23 20:51:24 följande:
    Hur kan det första vara självvalt?

    Vi tar ett exempel. Du är skithungrig, magen skriker av hunger. Men ingenstans hittar du något som du vill äta eller känner sug efter. Var du än letar finns bara konstiga maträtter med innehåll som du inte kan tänka dig att äta....fårhjärnor, komagar,  konstiga växter , insekter  eller fröer t ex. Ingenstans hittar du något som kommer i närheten av det du kan tänka dig. (har faktiskt varit i den situationen utomlands och höll på att bli undernärd.)

    Har du då valt din hunger? Du kanske dessutom testade fårhjärnan i ren desperation och blev sjuk och illamående av det. Om du äter det gör du övergrepp på dig själv?!

    I det andra fallet är det ju djupt tragiskt och frustrerande men behöver ju inte vara helt utdömt för det? Du kanske kan förändra saker och göra dig mer  intressant/snygg/smalare , tillgänglig eller vad som krävs eller t ex köpa sex? Det är ju en drirekt möjlighet om du har pengar som ju knappast hjälper i första fallet..
    Ja, du har valt din hunger. Förr eller senare så kommer du att äta om det finns något att äta. En människa som svälter sig själv till döds har fler problem än att maten är äcklig.
    För övrigt är jag kvinna och jag ligger inte med vem som helst, långt ifrån. Men det är fortfarande självvalt. Antingen hittar jag någon jag kan tänka mig att ligga med eller så är jag utan sex. För att gå tillbaka till din matliknelse så får du väl antingen leta upp något du verkligen gillar, eller om du verkligen är desperat så får du hitta något som går ann, som kanske inte är din favoriträtt, men som inte gör dig sjuk. Skillnaden på sex och mat är dock milsvid eftersom du inte behöver sex för att överleva. Du kanske mår bra och känner dig lyckligare av sex, men du behöver det de facto inte för din överlevnad.
    Så jo, jag står fast vid att alternativ två borde vara värre.
  • Anonym (Hmm.)

    Konstig fråga och usel liknelse. Det fattas en hel del information kring hitta och få.

    Men om man tänker så här: Jag hittar ingen att ligga med för jag är en 3a som bara vill ligga med 10or.

    Kontra: Jag får inte ligga för jag är en 3a och alla andra är 10or.

  • Anonym (Förvånad.)
    MrFlex skrev 2017-06-23 20:56:04 följande:

    Nja, det får nog klassas som ett lyxproblem. Svälter man så äter man. Finns ju folk som ätit upp kompisar för att överleva.


    Ouch. Tragiskt, men sant.
Svar på tråden Vilket är värst.....?