• regndroppe

    Förändrad cykel?

     Jag fick tillbaka min mens efter förlossningen i februari, sen dess har jag haft lång, (46 dagar) men regelbunden cykel. 

    Jag fick oväntad blödning 4-9 juni, det var samtidigt som jag väntade min ägglossning, jag fick positiva äl-test 5-6 juni. Den blödningen kom 31 dagar efter senaste mensen. Då började tankarna snurra, tänk om min cykel kortats ner nu? Så kroppen börjar återställa sig mer efter förlossningen..? Så att blödningen 4-9 juni var mens? Och att äl-testet gav utslag pga mensen? (dock vet jag inte alls hur min cykel var innan fl, då tog jag p-piller och blev gravid direkt efter avslut)

    Om denna teori skulle stämma, borde jag ha äl runt 19 juni.

    18 juni gjorde jag därför ett äl-test igen, vilket var positivt! För säkerhets skull passade jag och mannen på att mysa då :)

    19 juni hade jag bim (enligt "gamla" cykeln), men ingen mens kom. Nu är jag sex dagar över tiden och har ingen mens i sikte. Har dock haft mycket molvärk hela veckan. Trodde att jag var gravid men clearblue digital visade negativt igår.

    Så nu hoppas jag på att jag min cykel blivit kortare och att jag hade äl vid 18 juni, när stickan gav utslag. Om det är så har jag ny bim runt 5 juli! Så nu håller jag tummarna :) Någon som hänger med i funderingarna och har tankar kring det?
  • Svar på tråden Förändrad cykel?
Svar på tråden Förändrad cykel?