• Nooomi

    musik på Instagram/facebook?

    Måste fråga, hur kommer det sig att en del kan lägga ut videoklipp med bakgrundsmusik/låtar på Instagram och Facebook medan jag inte ens kan lägga ut en klipp där någon lyssnar på musik utan att det tas bort för att det bryter mot upphovsrätten? Är det någon app man måste köpa? Jag har verkligen ingen aning. Tacksam för svar. 

  • Svar på tråden musik på Instagram/facebook?
  • volvo142
    Nooomi skrev 2017-06-25 23:10:27 följande:

    Måste fråga, hur kommer det sig att en del kan lägga ut videoklipp med bakgrundsmusik/låtar på Instagram och Facebook medan jag inte ens kan lägga ut en klipp där någon lyssnar på musik utan att det tas bort för att det bryter mot upphovsrätten? Är det någon app man måste köpa? Jag har verkligen ingen aning. Tacksam för svar. 


    Du måste vara ett bevakt konto eller dyllikt.
  • Coccolina
    Nooomi skrev 2017-06-25 23:10:27 följande:

    Måste fråga, hur kommer det sig att en del kan lägga ut videoklipp med bakgrundsmusik/låtar på Instagram och Facebook medan jag inte ens kan lägga ut en klipp där någon lyssnar på musik utan att det tas bort för att det bryter mot upphovsrätten? Är det någon app man måste köpa? Jag har verkligen ingen aning. Tacksam för svar. 


    Händer mig också... Men jag brukar få meddelande om att intyga om att jag får använda musiken så som jag lägger upp den... Då jag aldrig försöker dela musiken utan handlar om just bakgrundsmusik och tillfällen där musiken inte är i fokus så klickar jag i just det och då brukar det gå igenom  


    Krångligt men antar de har någon form av anledning till det...
    Beror dock väldigt vilken musik det är. Så tror det kan vara vissa skivbolag och vissa artister som har någon form av koll på sin musik och därför har insta och fb har någon form av automatisk kontroll som "lyssnar" efter vissa låtar och artister... 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden musik på Instagram/facebook?