• MsMonroe

    Någon mer som är less på att inte få hjälp?

    Hej!


    Som rubriken säger, är jag väldigt less på att inte få ordentlig hjälp.


    Kommer jag till en läkare, får jag själv beskriva och förklara vad PCOs är och vad det innebär att ha det. 


    Blir så nedslagen varje gång och nu har jag och min man bestämt oss för att gå 'all-in'. 

    Ni som bor i närheten eller i Västerås, vilken läkare har ni haft som är bra? Och har ni gått till Kvinnokliniken på C-lass?


    Jag känner mig så nedslagen Rynkar på näsan Vill så gärna ha barn!!


     


    Kan även tillägga att jag fick diagnosen när jag var ungefär 20 år, men har aldrig haft regelbunden mens. Är överviktig, men tycks inte gå ned i vikt hur mkt jag kämpar med gym och kost. Min man har två barn (plus ett änglabarn) så han fungerar som kan ska.


     


    Hoppas någon kan ge mig något hopp!

  • Svar på tråden Någon mer som är less på att inte få hjälp?
  • Lis88

    Gud vad jag känner igen mig i det du skriver. På kvinnokliniken är de bra och har bra med kunskap men kan tyvärr inte hjälpa till när man är överviktig utan hänvisar bara till vårdcentralen (bara det känns ju sjukt hemskt - att man anses vara så överviktig så man inte får hjälp att bli gravid, jag tog det väldigt hårt). Jag har det precis som du och kan helt omöjligt gå ned i vikt oavsett kost/motion, så himla frustrerande när åren går. Jag fick byta läkare ett par gånger men till slut kom jag till en läkare på vårdcentralen som hade bra kunskap om PCOS. Hon har satt mig på behandling med Metformin som ev. kan hjälpa till med övervikten och få igång ägglossning. Började nyss så återstår att se om det fungerar. Jag tycker absolut du ska kontakta vårdcentralen och boka en tid och ta upp detta. Det finns artiklar och sådant på nätet om Metformin och PCOS som man kan skriva ut och ta med.

Svar på tråden Någon mer som är less på att inte få hjälp?