• Anonym (Låsningar)

    Vill kunna tillfredsställa min fru

    Jag och min fru har varit tillsammans en bit över 10 år och som alla andra förhållanden har det varit dalar och toppar. Ett stort, genomgående problem är dock att vi inte är kompatibla i sängen vilket resulterat i att det mesta blir fel och tillkrånglat. Min fru uppfattar det som att jag inte är lyhörd och inte förstår/tolkar hennes signaler. Jag å andra sidan har fått så många "nej" och "aj" under åren att jag inte vet hur eller vad jag skall göra för att kunna tillfredsställa henne (det känns som att det är en stor röd stoppsignal i mitt huvud gällande allt). Efter 10+ år tillsammans kan man förvänta sig att man skall kunna varandra innan och utan, men så är inte fallet. 

    Problemet som jag ser det är att "stoppsignalerna" i mitt huvud gör att jag låser mig och blir helt stel när det kommer till sex. Ingenting blir naturligt då rädslan för att göra fel tar överhanden..."jag får inte röra magen, inte röra brösten, inte röra henne mellan benen, inte röra...". Resultatet blir ju självklart att allt faller helt platt och hon tycker att det är som att en robot försöker tillfredsställa henne.

    Till historien hör också att jag i början av vårt förhållande, under första året, hade kontakt med andra tjejer och undanhöll detta för henne. Det var ingen fysisk kontakt, men en opassande kontakt med andra tjejer som självklart skapade en djup spricka i förhållande rent förtroendemässigt och är något som jag än idag ångrar djupt. 

    Vid några tillfällen har jag även, efter att ha vaknat upp småsugen på natten, försökt väcka henne genom att smeka, slicka eller ge henne någon annan form av stimulans. Detta är dock något hon mycket tydligt påtalat att hon inte tycker om och inte vill att jag gör. Då det är hennes kropp och jag inte skall röra den ifall hon inte vill, så detta är något jag respekterar och aldrig kommer göra om (även om min fru tycker att jag borde kommit till den insikten första gången och inte efter ett flertal gånger).

    Hur som helst, jag vill kunna tillfredsställa min kvinna och trött på att allt känns så fel hela tiden. Jag vill bli av med alla låsningar i huvudet och bara gå på känsla. Är det någon som varit i en liknande situation eller har några tips/tankar på hur man kan ta sig ur en sådan här negativ spiral?

  • Svar på tråden Vill kunna tillfredsställa min fru
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Svårt. Vad tycker hon om massage? Dans? Brottning? Finns det någon fysisk aktivitet som inte är sex som ni båda gillar? Jag tänker att huvudproblemet (om hon inte har någon sjukdom som typ vestibulit) är just att ni inte är så samspelta fysiskt och att det är därför det gör ont. Så ni borde försöka bli det först.

    Hur var det i början med sex ni var nyförälskade?

    Hur upplever du det när hon försöker tillfredsställa dig? Känns det också som att det blir fel eller går det bättre?

  • Anonym (Låsningar)

    Massage och dans gillar hon. Brottning har vi inte provat, men min magkänsla är att det inte hade gått hem så väl...Utmaningen som jag upplever det är när en massage övergår till någon mer. Det är då det låser sig och blir så fumligt och stelt. Jag blir helt enkelt rädd för att förstöra det..igen....och då är det ju självklart att det inte blir bra.

    Gällande hur det var i början av vårt förhållande så har jag faktiskt svårt att minnas. Jag skulle gissa på att det var bättre eftersom jag inte hade fått så många "nej" ännu, men samtidigt har vi alltid haft lite miss match när det kommer till sex.

    Det värsta är att vi båda är ganska sexuella personer som både tycker om och vill ha sex. Det blir bara så himla fel jämt. Allt som min fru säger nej till med mig har hon gillat med andra män, men med fel känsla så blir det inte bra. Och det kan jag förstå. Jag vill ju dock komma bort från det negativa så att det kan bli bra för oss också....då kanske det blir ja istället för nej även för oss.

  • Anonym (Tjejkompisen)

    Men prova under en period att inte ha sex (med er själva kan ni förstås ha det), mycket massage och dans så ofta det går. Se om ni kan öva på att bli samspelta där. Det krävs ju för pardans tex. Jag tänker att det kan vara bättre att öva i en sådan aktivitet eftersom det inte påverkar sexet negativt om det blir fel.

  • Anonym (***)

    Här måste ni ju prata, prata, prata och hon måste visa dig hur du ska göra det skönt. Det är ju oftast inte fel på det du gör, utan sättet du gör det på.

    Jag älskar att bli smekt på bröst, lår och de intimare delarna, men ibland är man känsligare och då kan det göra ont. Börja mjukt. Jag kan bli smekt rakt på klitoris om jag är upphetsad, fingret fuktas kontinuerligt och det sker med fjäderlätt touch, jag hatar torra fingrar rakt på klittan hårt. Så liten skillnad i hanterade ger stor skillnad i känsla. Du behöver få in feelingen så att hon slipper säga ifrån, och du slipper få dålig feedback. Det börjar i kommunikation.

  • Anders 386
    Anonym (Låsningar) skrev 2017-06-27 09:24:27 följande:

    ...........
    Problemet som jag ser det är att "stoppsignalerna" i mitt huvud gör att jag låser mig och blir helt stel när det kommer till sex. Ingenting blir naturligt då rädslan för att göra fel tar överhanden..."jag får inte röra magen, inte röra brösten, inte röra henne mellan benen, inte röra...". Resultatet blir ju självklart att allt faller helt platt och hon tycker att det är som att en robot försöker tillfredsställa henne.

    .....


    Det där låter ju mer som att det är din fru som har problem. 
    Det funkar ju inte alls om man får ständiga stoppsignaler, det borde väl din fru förstå??
    I vilket sammanhang får du inte röra hennes bröst eller mage eller mellan benen? Det är ju precis dom områden som är ganska centrala vid sex????

    Om hon är så petig så får hon väl skriva en instruktionsbok som du kan följa.

    Kan det vara så att hon skäms över sin kropp?  Vissa signaler kan jag känna igen från min fru som ibland kan reagera negativt beroende på att hon inte är nöjd med sin kropp. 
  • Anonym (Fhjnngh)

    Har det funkat med andra män tidigare ligger problemet förmodligen inte hos henne. Du kanske ska öva dig på signaler. Läsa en bok i kroppsspråk (helst sexuellt sådant) så du ser när ett nej är på väg innan du får det. Och kanske framför allt märker tecken på upphetsning, så du kan känna dig trygg och köra vidare när det fungerar.

    Det är riktigt allvarligt att börja hålla på med en som sover. Din fru kan behöva psykologhjälp för att komma över det och du behöver fundera på varför du inte förstod det innan. Har du överlag svårt med inlevelse?

    Jag förstår att du verkligen vill respektera henne, men du kan behöva hjälp från en sexolog för att inte råka gå över hennes gränser igen. De här gamla överträdelserna kan vara en del av problemen idag. Börja med att gå själv och efter ett tag kanske ni kan gå dit tillsammans och diskutera ert samspel.

    Lycka till!

  • Anonym (Låsningar)

    Du har antagligen helt rätt. Måste dock bli bättre på tolka hennes signaler för att förstå i vilket mode hon är i vid varje enskilt tillfälle. Detta eftersom vad hon gillar varierar baserat på upphetsningsgrad. 

    Här önskar jag att jag vore bättre på att tyda signaler. Går det att bygga upp/lära sig? Detta gäller dock inte bara sex utan signaler i största allmänhet. Jag uppfattar att jag ofta har svårt att uppfatta när människor signalerar X men agerar enligt Y. Då går jag alltid på Y eftersom jag inte uppfattat signalen om X. Det är först i efterhand som min fru eller vänner berättar för mig och tycker det är roligt att jag helt missat X. 

    Lyckas jag inte med det känns det som att risken är överhängande att det blir lite som att lära sig från en bok. Kapital A - Förspel, gör på detta sätt. Kapital B - När ni kommit igång lite, gör på detta sätt. Kapitel C - När det är som mest intensivt, gör på detta sätt... och det blir ju katastrofalt.

  • Anonym (Minna)

    Varför frågar du inte henne vad hon tycker om och vill att du gör?

    Hur hon vill bli smekt?

    Kommunikation är viktigt.

    Prata ut med henne ordentligt hur du känner. Det är det enda som kan göra att det vänder.

    I en avlappnad situation när vi sitter i soffan så tar vi upp känsliga saker och pratar kring det och försöker förstå varandra och så löser vi problem. Så gör vi.

  • holidodi

    Det låter inte som att hon tycker om sex, det finns människor som gör det. Visst kan man tycka att det är tråkigt när man själv gillar det. Det är de det låter som.
    Eftersom du nu inte knappt för röra henne. Jag skulle lämna henne om jag var du, för att ändra henne kan du inte och jag tycker inte heller att du ska försöka ändra henne.

  • Anonym (***)
    holidodi skrev 2017-06-27 11:32:35 följande:

    Det låter inte som att hon tycker om sex, det finns människor som gör det. Visst kan man tycka att det är tråkigt när man själv gillar det. Det är de det låter som.

    Eftersom du nu inte knappt för röra henne. Jag skulle lämna henne om jag var du, för att ändra henne kan du inte och jag tycker inte heller att du ska försöka ändra henne.


    Jag älskar sex, men även jag har stött på killar helt utan förmåga att nyansera, som kör på i 100 oavsett stämning. Man försöker ju vara lite fin i kanten och vägleda åt rätt håll till en början men till slut måste man ju säga ifrån när det gör ont och är direkt avtändande.

    Är jag kåt så är jag verkligen ingen porslinsdocka men när någon gång på gång tycker att förspel en kyss och av med kläderna och direkt in med torra fingrar så dör min lust helt. Hade han klarat av 30 sek hångel och smek över höfter och rumpa först hade han fått en jävla åktur, men efter upprepade försök så ger man upp och dumpar. Att ts fru ens behöver komma så långt som till att hon säger aj, är ju en tydlig indikator på att han gång på gång gör henne illa.
Svar på tråden Vill kunna tillfredsställa min fru