• Samantha85

    första missfallet och vill bli gravid igen

    Vid första försöket att skaffa barn nr 2 så fick jag missfall i v.14. Vill gärna försöka bli gravid igen. Någon i samma situation som vill följas åt mot ett nytt plus o sedan bf.

  • Svar på tråden första missfallet och vill bli gravid igen
  • Vänt A Barn

    Hur går det för er? Jag har bim i början av nästa vecka. Ikväll när jag skulle lägga lillen så stod jag inte ut med beröring på brösten. Han har för vana att somna med en hand på bröstet... Vad har ni haft för tidiga graviditetssymptom? Om man vågar hoppas lite igen...

  • Smka
    Vänt A Barn skrev 2018-01-11 20:55:55 följande:

    Hur går det för er? Jag har bim i början av nästa vecka. Ikväll när jag skulle lägga lillen så stod jag inte ut med beröring på brösten. Han har för vana att somna med en hand på bröstet... Vad har ni haft för tidiga graviditetssymptom? Om man vågar hoppas lite igen...


    Spännande, hoppas det är ett gott tecken. Jag hade inga direkta symtom när jag testade. På bim dagen blev brösten ömma och stora (eller ja dom gick från aa till a då stora är väl arrangemang ta till) samt enorm trötthet.

    Jag gick i går in i v 6. Har lyckats hålla mig rätt lugn fram tills typ idag. Nu har brösten slutat ömma och jag tycker brösten blivit mindre. Får för mig att jag helt säkert kommer få mf igen. Önskar bara de här veckorna går fort och att allt är som de ska.
  • Vänt A Barn
    Smka skrev 2018-01-12 17:43:42 följande:

    Spännande, hoppas det är ett gott tecken. Jag hade inga direkta symtom när jag testade. På bim dagen blev brösten ömma och stora (eller ja dom gick från aa till a då stora är väl arrangemang ta till) samt enorm trötthet.

    Jag gick i går in i v 6. Har lyckats hålla mig rätt lugn fram tills typ idag. Nu har brösten slutat ömma och jag tycker brösten blivit mindre. Får för mig att jag helt säkert kommer få mf igen. Önskar bara de här veckorna går fort och att allt är som de ska.


    Det känns bra att jag ens vågar börja hopas igen. Det kan ju vara helt vanlig pms också. Hade mycket pms förut men tycker att det blivit lindrigare på senare år. Men hoppas hoppas!

    Vad spännande att vara i vecka 6! Jag tror att hormonerna kommer och går så bananas just nu så tror inte att du behöver fösta nån större vikt vid förändringen. Det kommer att gå bra!
  • Samantha85
    Elliot1 skrev 2018-01-08 10:16:14 följande:

    Mensen kom i natt.. Har nog aldrig haft så ont. Vaknade av smärtan och låg och vred mig i sängen. Kändes precis som missfallet, som att någon bara vrider om hela paketet där inne typ. Börjar bli lite orolig då min mensvärk bara blir värre och värre för varje månad.. Någon mer som har problem med värk??


    Jag har med haft liknande problem efter missfallet. Hade väldigt väldigt ont i äggstockarna i typ okt november men nu har det släppt igen. Fick med mens och var så ledsen så orkade inte gå in här o skriva. Kommer nog inte vara så aktiv här den närmsta tiden . Orkar inte riktigt med detta bebistänk just nu..

    Vill passa på att gratta dig till din förlovning! Hoppas ni haft en fantastisk resa <3
  • Smka
    Samantha85 skrev 2018-01-14 20:00:45 följande:

    Jag har med haft liknande problem efter missfallet. Hade väldigt väldigt ont i äggstockarna i typ okt november men nu har det släppt igen. Fick med mens och var så ledsen så orkade inte gå in här o skriva. Kommer nog inte vara så aktiv här den närmsta tiden . Orkar inte riktigt med detta bebistänk just nu..

    Vill passa på att gratta dig till din förlovning! Hoppas ni haft en fantastisk resa <3


    Så tråkigt =(. Tänkte att det nog var så. Gör det som du mår bäst av och behöver du skriva av dig så gör det då. Hoppas du också får plussa snart!
  • Elliot1
    Samantha85 skrev 2018-01-14 20:00:45 följande:

    Jag har med haft liknande problem efter missfallet. Hade väldigt väldigt ont i äggstockarna i typ okt november men nu har det släppt igen. Fick med mens och var så ledsen så orkade inte gå in här o skriva. Kommer nog inte vara så aktiv här den närmsta tiden . Orkar inte riktigt med detta bebistänk just nu..

    Vill passa på att gratta dig till din förlovning! Hoppas ni haft en fantastisk resa <3


    Okej. När var det du hade ditt mf? Har glömt. Vet inte om jag ska ge det en månad till för att se om denna enorma smärta bara var en engångsgrej..

    Usch vad tråkigt, jag förstår dig alltså :( Man blir ju deppig. Har inte heller skrivit så mycket det senaste. Att resa bort var nog det bästa vi kunde göra. Hela relationen har fått en nytändning typ och har inte tänkt alls på barn.. Ni kanske kan ta en weekend ellee något? Bara komma bort lite. Jag har Liksom släppt barntänket lite och ska nog köra med en annan taktik nu. Satsa på att jobba och leva som vanligt och ha sex när vi har lust.. Något slags halmstrå att om vi slappnar av så händer det när det händer. Får se pm det anamma detta när det väl är dags för ÄL pch BIM men ska ändå försöka :)

    Tack så mycket <3
  • saijda

    Hej, hoppar in här om det är okej!

    Första försöket med första barnet men var och gjorde VUL idag. Fick konstanterat missfall :(

    Någon som vet om man måste vänta tills nästa mens eller om man kan försöka igen direkt? :0

  • 3hjärtan
    saijda skrev 2018-01-19 16:08:17 följande:

    Hej, hoppar in här om det är okej!

    Första försöket med första barnet men var och gjorde VUL idag. Fick konstanterat missfall :(

    Någon som vet om man måste vänta tills nästa mens eller om man kan försöka igen direkt? :0


    Men neej. Blev det så? Beklagar så mkt :(

    Lycka till med nya försök. Vet dom säger man ska vänta för kan va rester kvar som kommer med ut på nästa mens. Men vet dom som ej väntar och blir gravida å det går vägen öndå. Men se till att ha ett neg test först innan ni försöker
Svar på tråden första missfallet och vill bli gravid igen