• Anonym (ledsen)

    Han pullar mig när jag sover - mot min vilja

    Min man har det senaste året pullat och runkat över mig när jag sovit. Jag har alltså vaknat när han är mitt i det. Redan när det skedde första gången blev jag jätteledsen och förbannad och skällde ut honom så det skållrade i väggarna och sa till honom att ALDRIG mer göra om det. Han bad lite halvdant om ursäkt och tyckte jag överreagerade. Sedan dess har det hänt 6-7 gånger till (vad jag vet om - där jag alltså vaknat av det). Senaste gången var för ca 2 veckor sedan varav jag tom började blöda. Han vet om att jag absolut inte vill att han gör såhär. Han säger varje gång något i stil med - jag var kåt och ville få dig sugen och jag får fullkommligt dra ut honom en halvdan ursäkt. I förrgår tog jag "snacket" med honom och sa att det inte är friskt att hålla på så som han gör och att han måste respektera mitt nej. Han tyckte jag överreagerade och menade väl mest på att jag skulle ta och lugna ner mig och hålla tyst så han kunde sova. Han gick och la sig i gästrummet och somnade och jag låg och grät. Dagen efter tänkte jag jättemycket på det hela och började se ett mönster över hans beteende. Han har alltid sagt att han inte kan läsa av situationer/ känslor och har "gömt" sig bakom det när det gäller allt från att han flirtar med andra till att han gör saker som detta. Det slog slint för mig fullkommligt och igår brakade helvetet loss. Jag krävde en förklaring till varför han inte står upp för vad han gjort och ber om ursäkt och korrigrar sitt beteende, hans svar blev. "Om du upplever det som att jag gjort ett övergrepp mot dig så ber jag om ursäkt för det, men jag anser att det är att dra det lite väl långt. Jag var bara kåt, så jag tänkte inte på att du inte ville att jag skulle göra så". Min respons blev att "Jag har gråtit, skrikit och pratat med dig jättemånga gånger gällande att du gör såhär och att jag inte vill det, då gör du det trots den vetskapen". Han: "Jag kan förstå att det anses fel och det kan jag hålla med om, men när jag är kåt så tänker jag inte på det helt enkelt". Han tycker nu att han bett om ursäkt och verkar tro att allt är som vanligt igen, vilket jag verkligen inte håller med honom om. 

    Jag skulle vilja lägga till att jag för många år sedan blev våldtagen av mina killkompisar och därmed misstänker jag att jag är extra känslig när det kommer till att inte få sitt nej respekterat. 

    Som det ser ut just nu så vet jag inte vad jag skall ta mig till. Det känns inte som att min man förstår allvaret i situationen utan mest bara schasar bort det som en liten bagatell trots att det sker ca 1 gång varannan månad eller oftare. Jag känner mig kränkt och äcklad och kan inte se hur jag någonsin skall kunna ha ett fungerande sexliv med denna människan igen. Vi har barn ihop så det är liksom inte bara till att packa väskan och dra.

    Jag älskar min man, men jag kan inte acceptera detta beteendet.

    Överreagerar jag pga mitt bagage eller är han sjuk? 

    Han vill att vi skall gå och prata med någon så vårt sexliv skall bli välfungerande, men sanningen är att jag är jättesugen på sex - men inte med honom. För varje gång han gör detta så känner jag mindre och mindre lust till att ha sex med honom. Jag litar inte på honom och jag anser inte att han respekterar mig. 

  • Svar på tråden Han pullar mig när jag sover - mot min vilja
  • Anonym (A)

    Stört beteende. Otroligt stört. Jag skulle aldrig acceptera det.

  • Anonym (Äckel)

    Han är ju djupt störd. Vad obehagligt. Det är våldtäkt och han bryr sig inte. Kanske en anmälan skulle få idioten att fatta? Jävla äckel.

  • Anonym (Kvinna)

    Han är en våldtäktsman!

    Bara att anmäla äcklet, skilja dig och eventuellt kasta ut svinet med ansiktet ner i asfalten.

  • Crazzy

    Han är inte frisk och försöker dessutom föra över det på dig utan att erkänna fel själv; "att du anser att det är ett övergrepp". Han gör aldrig ett erkännande och tycker liksom att du får ta ansvar för dina (helt legitima) känslor för att han ska slippa.

    Polisanmäl och lämna äcklet.

  • Anonym (Wildrat)

    Ta en nål och peta på honom med den när han sover. När han vaknar och frågar vad du gör så berätta att du var lite sugen på att göra så. Gör så varje natt i en vecka.
    Eller lås dörren till sovrummet. Det går ju inte att lita på honom så då får ni ha skilda sovrum.
    Eller, mitt främsta förslag, gör slut. Han är en idiot som inte respekterar dig och inte älskar dig. Det hjälper inte att du älskar honom, han bryr sig inte om dig, bara sin penis.

  • Anonym (Man)

    Bara för att man är kåt så innebär ju inte det att förmågan att skilja på rätt o fel fullständigt försvinner. Beteendet är fullständigt oacceptabelt. Det är inte normalt.

    Hade jag fått för mig att göra en sådan där grej med en kvinna hade jag definitivt stämt av att det var ok nån dag innan. Allt annat är nån form av sexuellt ofredande eller våldtäkt. Att han gör det flera gånger trots att du sagt ifrån på skarpen gör ju saken flerdubbelt värre.

    Bara för att man har barn så betyder inte det att man inte kan skilja sig. Du kanske skulle sparka ut han i nån vecka i alla fall, och sedan ta tillbaka honom? Det kanske hjälper.

  • Anonym (Anonym C)

    För att påvisa ditt allvar, om du nu inte vill göra slut eller säga samma sak igen, skulle jag ärligt talat säga, lugnt och sansat, att nästa gång han gör så blir han anmäld. Mitt ex vägrade lämna mig ifred, så jag sa lugnt att jag bett honom sluta flertalet gånger, händer det en enda gång till anmäler jag. Efter det slapp jag all skit. Han förstod att jag menade allvar.

  • Anonym (Hey du)

    Du är inte alls överkänslig på något sätt. 
    Han våldtar dig upprepade gånger och han tycker du är överkänslig.
    Han har ingen respekt eller omtanke om dig, när han gång på gång sätter sin kåthet före din rätt till din egen kropp. 
    Skulle han gilla att du satte på honom analt med en gurka då och då när han sover, om han inte gillar det så är det väl han som är överkänslig enligt hans egen logik.

    Nej, ts anmäl och lämna aset, 

  • Påven Johanna II

    Fascinerande att det finns folk som kan älska andra som utsätter dem för våld, oönskad förnedring och/eller sexuella övergrepp. 

Svar på tråden Han pullar mig när jag sover - mot min vilja