• Anonym (Kristin)

    Hur förhåller vi oss?

    Jag har för några månader sedan inlett ett förhållande med en man som har två barn, 6 och 11 år gamla tjejer. Jag har också två tjejer, 4 och 7 år gamla. Nu är det på så vis att vi ska börja introducera varandras barn in i varandras liv. Lite spontant tänker jag att det blir (fast planerat), men undrar lite om det finns klockrena tips på hur vi ska förhålla oss inför detta. Det måste kännas spontant och oviktigt. Hur ska jag förklara? Så att inte barnen känner press på att det liksom måste bli bra. Mötet är viktigt oss emellan, men för barnen får det bara kännas spontant och i "förbifarten". Eller tänker jag tokigt nu?

  • Svar på tråden Hur förhåller vi oss?
  • Anonym (?)

    Hur många är några månader? tycker ett halvår är ungefär lagom innan man introducerar barn egentligen, även om det visst kan gå bra tidigare, men det vet man ju inte innan. 

    Möt dem i en lekpark? det är väl det mest spontana man kan 

  • Anonym (Milli)

    Nu är det ju varmt ute så varför inte träffas spontant på någon strand med lekplats! Lite bad,lek och plaskande kan få vilka ungar ( och föräldrar) som helst att släppa loss och ha kul, och picknick på det!

  • Anonym (Kristin)
    Anonym (Milli) skrev 2017-06-28 20:45:12 följande:

    Nu är det ju varmt ute så varför inte träffas spontant på någon strand med lekplats! Lite bad,lek och plaskande kan få vilka ungar ( och föräldrar) som helst att släppa loss och ha kul, och picknick på det!


    Men ja :) vilken bra spontan idé! Med sommar och allt. Kan inte bli mer naturligt jue.
  • Anonym (Kristin)

    Jag tänker sen då, hur länge ska man vänta till nästa träff?

  • Anonym (Bråttom bråttom..)

    Jag har aldrig förstått brådskan med att dra in barnen barnen i ett förhållande som är så färskt. Några månader? Är det inte bättre att ni vuxna lär känna varandra lite bättre först?

    Vi väntade 7 månader innan vi träffade varandras barn.

  • Anonym (Kristin)

    Är det någon som har tankar kring nästkommande träffar med barnen?

  • Fånga dagen
    Anonym (Kristin) skrev 2017-06-29 08:09:46 följande:

    Är det någon som har tankar kring nästkommande träffar med barnen?


    Oj.. Har du redan tankarna på nästa träff? Ja det får väl styras lite av hur det går första gången de träffas. Kanske kommer de prata om det efteråt, och fråga om ni inte kan träffas igen, om de tyckte det var kul. Annars skulle jag nog vara lite återhållsam med att tussa ihop dem så här i början. Inte stressa fram möten, om inte barnen själva önskar det.
  • Anonym (Kristin)

    Ingen? Tänkte kanske ett besök på zoo eller nåt sådant i mitten av juli?

  • Anonym (Kristin)

    Träffen på stranden är planerad nu till helgen..

  • Brumma
    Anonym (Kristin) skrev 2017-06-29 09:19:08 följande:

    Ingen? Tänkte kanske ett besök på zoo eller nåt sådant i mitten av juli?


    En djurpark låter väl jättebra :)

    Jag tror också det är viktigt att vara öppen med att man faktiskt träffat ngn man gillar på ett "pojkvän/flickvän sätt".

    Tror det lätt blir fel om man låtsas bara vara vänner. Barn är inte dumma och vill helst inye bli förda bakom ljuset :)

    Vet ju inte om ni sagt ngt men har läst så många "råd" tidigare om att man bara ska umgås som vänner i början..
Svar på tråden Hur förhåller vi oss?