• Savik

    Förlovningsring till elektriker.

    Hej allesammans!

    Jag är ny här på familjeliv men hoppa på att kunna finna den hjälp jag söker här.

    I förrgår valde jag och min sambo att vi ville förlova oss. Min sambo är dock elektriker vilket innebär att han inte kan bära ring på jobbet då den är strömförande. Hade han alltså fått ström genom kroppen på jobbet hade ringen troligtvis smält fast på fingret. Inte så mysigt. Han hade dock väldigt gärna haft en ring som han hade kunnat ha på sig även på jobbet. Vet du kanske om någon sorts ring i ett icke strömförande material? Hade varit evigt tacksam om någon haft något tips.

  • Svar på tråden Förlovningsring till elektriker.
  • Mor till Ella

    Min man är också elektriker och har en tjock guldkedja om halsen som han sätter sin ring i när han arbetar. Sedan stoppar han in kedjan innanför tröjan.

  • Savik

    Huden är strömförande och då kommer ju även kedjan runt halsen kunna brännas? :)

  • Primulina

    Kanske kan det funka med Volfram ringar? den är väll strömförande men har en smältpunkt på 3400 C till skillnad på guld som har 1050 C i smältpunkt.

    Annars borde väll nån glas eller plastring fungera. Vet att man kunde köpa glasringar nån gång när det var poppis. Iof är nog tatuering bäst ändå. 

  • Farfallos

    Har har hål i örat så skulle han kunna ha ett förlovningsörhänge. Känner inte till någon som gjort det tidigare, så ni skulle kanske bli först med det.

    ...och det där med att ringen skulle smälta fast är bara nys. Främsta orsaken till att hantverkare inte ska ha ring är att den kan fastna i kraftfulla verktyg och därigenom bidra till allvarlig skada i fingret.

Svar på tråden Förlovningsring till elektriker.