• Tummelisa

    Skulle ni återupptagit relationen med vänninan?

    Umgåtts väldig massa år med en tjejkompis väldigt nära.
    I höstas var det en händelse där hon fick för sig att jag la an på en kille hon var intresserad av. Vi pratade ut om saken ordentligt två gånger, men hon vägrade på nåt sätt förlåta mig. Och jag ansåg verkligen inte att jag inte gjort något fel (det jag gjort fel bad jag om ursäkt för, men det var ingen större grej enligt mig), så kände mig mest oskyldigt anklagad. (kan förklara närmare om ni vill)

    Jag trodde vi rett ut det efter snacken och försökte fortsätta kontakten, men hon tog avstånd, slutade svara osv, så tillslut gav jag upp. Inte haft nån kontakt på flera månader, inte ens hälsat när vi setts ute. Nu har hon textat hon att hon tycker det är tråkigt att det blev som det blev. Erkänner att det var hon som tog avstånd. Att hon mådde dåligt och att det berodde på det, men att hon vill att vi ska vara vänner nu. Å jag känner mig tveksam och sårad. Litar hon inte på mig? Kommer detta upprepas (då hon inte mår jättebra nu heller)? Vilka har hon spridit ut detta till? osv

    Hur skulle ni känt? Skulle ni återupptagit relationen med kompisen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni återupptagit relationen med vänninan?
  • Tummelisa

    Lär ju också vara så att hon ser annorlunda på händelsen som var, varför hon tog avstånd på det sätt hon gjorde. Har pratat med två gemensamma vänner som inte tycker det jag gjorde var fel. Men andra kan ju tyckt och sagt annars till henne. Så svårt om vi ser så olika på händelsen. Hon vill säkert inte be om ursäkt för något som hon tycker jag gjort fel.

    Känner mig också tveksam då hon anklagat mig tidigare för grejer jag inte känner mig skyldig till (en annan kille som hon också var intresserad av). Kan man vara kompisar om hon inte litar på mig? Eller om det är andra grejer som ligger bakom, men som hon inte pratat med mig om?

  • Stårschan

    Varför skulle du? Ni har ju vuxit ifrån varandra och gått åt olika håll. Sånt är livet. Man har inte kvar alla vänner från ungdomsåren, utan hittar nya vänner genom livet. Släpp henne. Det verkar ju bara vara drama mellan er nu.

  • Clotilda

    Ja, det skulle jag nog. När man mår dåligt kan man bete sig ganska förjävligt. Om det inte är ett mönster skulle jag nog se till att vi pratade ut om saken och sedan försöka gå vidare. Nästa gång kan det vara en annan som hamnar i någon slags kris och beter sig illa och som behöver vänner som stannar kvar vid ens sida.

  • Clever12345

    Om du inte har extremt svårt att få vänner så håll distans. Finns många bra vänner. Dit räknas inte hon. Att ho mått dåligt är en usel ursäkt. Däremot en orsak att nonchalera vederbörande.

  • Clever12345
    Clotilda skrev 2017-07-20 09:13:33 följande:

    Ja, det skulle jag nog. När man mår dåligt kan man bete sig ganska förjävligt. Om det inte är ett mönster skulle jag nog se till att vi pratade ut om saken och sedan försöka gå vidare. Nästa gång kan det vara en annan som hamnar i någon slags kris och beter sig illa och som behöver vänner som stannar kvar vid ens sida.


    Nej, nej, nej. De flesta folk har haft tuffa perioder men hanterat sina vänner med respekt. Det är när det är tufft som man ser vad människan verkligen går för.
  • Anonym (Elin)

    Antagligen har hon en annan bild av vad som hände och tycker att du ska be om ursäkt. Människor har ofta helt olika uppfattningar om vad som hände och vad som sades och i vilket tonfall. T.o.m syskon har olika uppfattning om sin gemensamma barndom så det är inte konstigt.

    Har ni haft så många bra år så försök få tillbaka det ni hade. Men glöm det där med ursäkter, det är värdelöst att tvinga fram en ursäkt från någon som inte uppfattar sej som skyldig. Det är kanske just det där med skuld o ursäkt som ställt till det för er. Du är trevlig mot en kille, hon uppfattar det som att du försöker sno honom fast du vet hon är intresserad och tycker du gör det för att jävlas. Eftersom du bara var ditt vanliga sociala jag så tycker du inte att du behöver be om ursäkt. Jag spånar vilt här men nånting i den stilen?

  • WinterDawn

    Eftersom du tvekar, så egentligen nej. Men kanske att ni ändå skulle träffas och prata ut och sedan se vart det leder? Oavsett om ni blir vänner igen eller inte så kan det vara skönt att reda ut vad som hände nu när ni båda fått lite distans till det.

Svar på tråden Skulle ni återupptagit relationen med vänninan?