• Luna123

    Sluta med p-piller

    Vi planerar för att börja försöka få barn, men jag har ätit p-piller i ca 8-9 år.... Hur lång tid har det tagit för er efter att ni slutat med p-piller innan kroppen kommit igång ordentligt?

  • Svar på tråden Sluta med p-piller
  • Elisabetmaria

    Slutade med p piller i januari , fick min första mens ca en månad efter och efter de har den varit regelbunden :) men har hört att de kan ta lång tid med .

  • Kyriie88

    Jag slutade med mina p-piller efter 12 år i mitten av maj. Fick blödning 20 maj och positivt ägglossningstest 29 juni (ägglossning 30 juni), har bim 13 juli enligt NC :) så för mig gick de ganska snabbt för kroppen att starta om. Väldigt varierande hur snabbt mensen återkommer :)

  • fridaemelinejohanna

    Tog mitt sista piller mitt i kartan den 26 juni ... fick "pillermens" den sista tom 4:e ...

    Ätit abelonelle (neovletta) i 8-9 år så kommer inte alls ihåg hur det kändes innan dess med äl och mens och allt. Men Har för mig mensen var ganska regelbunden... Har gjort typ 10 ÄL test denna veckan, enligt NC och en annan app skulle jag haft ÄL nu igår eller idag men stickorna visar inget ... provat hela veckan. Men var ju ingen riktig mens jag hade heller så inte säkert det kommit igång ännu ...

    MEN - det återstår att se och hoppas att mensen kommer som den ska och förhoppningsvis om 2 veckor eller tidigare xD så kanske äl kommer igång efter det!

    Usch, alla dessa forum man läser i, den ena blev gravid direkt efter stoppet, andra efter flera månader.

    Hoppas jag är en sån som allt kommer igång på snabbt xP

  • AishaK

    Hej. Jag har ätit p piller i 6 år. Är idag 23 och fyller 24 i år. Jag slutade med p piller i juni för att förhoppningsvis bli gravid nån gång snart. Fick min piller mens direkt efter stoppet och hade sedan min första äl på cd21, 10 dagar efter det fick jag mens. Vi hade haft sex som vanligt, alltså inte försökt tajma ägglossningen, så jag hoppas på att antingen få min mens eller positivt graviditetstest. Mensen kom och jag var superglad över att min kropp kommit igång som den skulle direkt. Var jätteorolig innan jag slutade med p pillerna att det skulle ta upp till ett år att få ägglossning och mens, som jag vet är vanligt att det kan ta sån tid. Nu hoppas jag bara på att det fortsätter rulla på.

  • Luna123

    Tack för omtanken AishaK ska sluta så fort semestern är slut, får brutal mensvärk så tänkte njuta tills dess :p

  • Jooosen

    Åt p piller i 6 år. Slutade för ett år sen och kroppen kom igång direkt! Men försökt få barn några månader så kan ju ta tid ändå tyvärr. Hoppas sin kommer igång fort :)

  • Krullet89

    Ja slutade med mina p-piller i Mars. Fick ÄL ca 2 v efter de o 2 v efter de mens. Den ÄL var otroligt smärtsam o ja fick åka in o läggas in över natten för observation. Fick då höra att mina äggstockar var "överaktiva" efter 10 år med p-piller. Efter de blev menscykeln lite längre men ja fick ÄL i maj o mens 26 maj. O efter de fick ja ÄL på cd30. O på den blev ja gravid. Så är i v 7 nu. 2 aktiva försök med hjälp av ÄL test.

  • AishaK
    Luna123 skrev 2017-08-10 09:40:03 följande:

    slutade för ett tag sen, bu hoppas jag kroppen vill komma igång :)


    Lycka till! Jag blev gravid på första försöket efter p piller stopp! Vecka 4 nu så alldeles nytt!
  • Luna123
    AishaK skrev 2017-08-10 11:31:48 följande:

    Lycka till! Jag blev gravid på första försöket efter p piller stopp! Vecka 4 nu så alldeles nytt!


    Tack och grattis!!
Svar på tråden Sluta med p-piller