• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Tjejer, vad göra för att ni ska få orgasm?
  • Anonym (bisexuell)

    Intressant. Jag får enklast orgasm genom ett långt förspel. Måste alltid få klitoris stimulerad, att enbart bli penetrerad funkar oftast inte. Enbart upplevt de ett fåtal tillfällen i livet. Jag gillar att antingen bli stimulerad själv på klitoris, men OM personen jag har sex med vill röra mig måste jag ha det taktfast. Klarar INTE av att personen byter takt, pausar, flyttar fingrarna eller vad som helst. Då kommer jag helt ur spel. Lagom tryck blir bra. Dock är det jätteskönt om personen "retas" genom att ibland pausa. Men enbart kortare tillfällen. 


    Ja, för mig är det skillnad genom diverse olika typer av orgasmer. Jag kommer mycket starkare om jag haft ett långt förspel, samt om min klitoris blir stimulerad. Många eftersträvar att komma utan stimulans av klitoris, men i ärlighetens namn är den vaginala orgasmen iinte särskilt stark, i alla fall inte för mig.


    Vanligaste uppfattningen.... Att det inte tar speciellt lång tid. Att man är hetsig. Vad jag vill att alla ska veta om orgasmer? FRÅGA! Fråga hur tjejen vill ha det. Låtsas inte att du kan, alla tjejer är totalt olika. Jag själv frågar ALLTID vad tjejen jag har sex med vill ha. Tjejen jag ligger med just nu t.ex, har inga problem om jag byter takt, flyttar fingrarna eller liknande. Medan jag själv blir skitsur eftersom jag måste koncentrera mig mer. 

    Värsta som finns: en person som håller på tills man får skavsår alternativt blir sur och upprörd när man inte får orgasm. Det handlar inte bara om det. Det är killen/tjejen som ger som har problem om denne blir sur för att den inte får den andra att komma. Extremt omoget att enbart fokusera på orgasmen och på det viset stressa den andra personen ännu mer.

  • Anonym (FörsökerBliBättre)

    Tack för ett utförligt inlägg!! Det här med takt har jag inte tänkt på riktigt.
    Jo vi behöver nog bli bättre på att kommunicera.

    Bra det du skriver i sista stycket också. Pressen om att få henne till orgasm. Känner mig lite skyldig där. Men ska bättra mig.

  • Anonym (Jessie)

    Jag måste få klittan stimulerad. Inte för hårt, men med en jämn rytm. Vid oralsex är det en höjdare med ett (inte fler) finger i slidan som stimulerar g-punkten.

    En teknik som jag uppskattar när han använder enbart fingrarna är då långfingret ligger mot klittan och pek- och ringfinger ligger mot varsin yttre blygdläpp. Klittan har förgreningar ut i dessa och jag tycker det är väldigt skönt att stimulera "the whole package" så att säga. Gott om glid behövs förstås, antingen kroppseget eller från tub

  • Anonym (bisexuell)
    Anonym (FörsökerBliBättre) skrev 2017-07-06 20:12:47 följande:

    Tack för ett utförligt inlägg!! Det här med takt har jag inte tänkt på riktigt.
    Jo vi behöver nog bli bättre på att kommunicera.

    Bra det du skriver i sista stycket också. Pressen om att få henne till orgasm. Känner mig lite skyldig där. Men ska bättra mig.


    Svarar lite sent men... Du har så rätt! Jag kan i princip garantera dig att du kommer få din tjej att komma om du bara säger nästa gång: "vet du vad, vi struntar i att fokusera på orgasmen. Låt oss bara fokusera på att du ska ha det skönt, och sedan får vi se vart det leder". Påbörja därför sexet/stimulansen av henne. Vet inte om det behövs sägas, men självklart är ju sex så mycket mer än enbart penetration... Ge henne din fulla uppmärksamhet och glöm inte heller att mååånga (inklusive jag själv) tänder mentalt. Av att veta att personen är närvarande, tycker om mig och min kropp. Ge henne komplimanger! I lagom dos så att det inte blir överdrivet. Smek kärleksfullt magen, brösten, insidan av låren. Låt allt ta tid. Och ge dig fan på att inte få henne komma utan enbart röra henne för njutningens skull. Då kommer all press att minska och hon kommer enbart fokusera på att ha - just skönt. Låt det vara så även nästa gång, och nästa... Tillslut kommer det att komma :) 

    Lycka till!
  • Anonym (Glöm inte klittan!)

    Bästa ställningen för orgasm är helt klar ridställning MEN... klittan måste stimuleras! Jag har lyckats komma utan klitorisstimulans kanske 3-4 ggr i hela mitt liv och då har det krävts myyycket förspel där klitorisstimulans har stimulerats.

    Ett tips för att få tjejen att slappna av och kunna komma vid oralsex kan vara att knyta en ögonbindel på henne (om hon är ok med det, kanse mest lämpligt att prova med någon man har varit tillsammans med ett tag och litar på). Funkar jättebra för mig för då kan jag slappna av och bara fokusera på det jag känner och inte på att ta ögonkontakt med min partner och VISA honom att jag njuter. Det är ofta det som gör det svårt för mig att komma: att jag känner att jag måste "uppträda" för att min partner ska känna sig säker på sin prestation . När jag har det som allra skönast och håller på att komma lever jag inte ut och lever om utan jag går in i mig själv och blir ganska tyst (man hör istället på andningen och känner på kroppen att jag njuter)

  • Anonym (viktigast)

    Det allra viktigaste är att förstå att alla tjejer är olika och vill ha det på olika vis. (Precis som att alla män är olika!)

    Kommer ihåg en snubbe för längesen, han körde på så snabbt och hårt och jag sa att det gjorde ont. Han blev sur och sa att hans ex minsann fick massor av orgasmer när han gjorde så. Som om det var nåt fel på mig liksom...

    För min egen personliga del är det så att jag behöver den mentala upphetsningen mer än den fysiska. Sammanhanget och känslorna är viktigast.  

  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (viktigast) skrev 2017-07-17 11:39:14 följande:

    Det allra viktigaste är att förstå att alla tjejer är olika och vill ha det på olika vis. (Precis som att alla män är olika!)

    Kommer ihåg en snubbe för längesen, han körde på så snabbt och hårt och jag sa att det gjorde ont. Han blev sur och sa att hans ex minsann fick massor av orgasmer när han gjorde så. Som om det var nåt fel på mig liksom...

    För min egen personliga del är det så att jag behöver den mentala upphetsningen mer än den fysiska. Sammanhanget och känslorna är viktigast.  


    Hur stor del av de killar du varit med har förstått det hos dig, det du nämner om individnivå och att din upphetsning är mer baserad på mentalt plan. Ungefär, mer än 50%?
  • Anonym (viktigast)
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-17 11:57:49 följande:

    Hur stor del av de killar du varit med har förstått det hos dig, det du nämner om individnivå och att din upphetsning är mer baserad på mentalt plan. Ungefär, mer än 50%?


    De allra flesta, säg 90%, förstår det... eventuellt beror det åtminstone delvis på att jag inte har sex med någon jag inte känner och att det jag attraheras mest av är intelligens osv. För mig är utseende helt oviktigt när det gäller attraktion (inom normala gränser haha...) .
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (viktigast) skrev 2017-07-18 12:17:12 följande:

    De allra flesta, säg 90%, förstår det... eventuellt beror det åtminstone delvis på att jag inte har sex med någon jag inte känner och att det jag attraheras mest av är intelligens osv. För mig är utseende helt oviktigt när det gäller attraktion (inom normala gränser haha...) .


    Ta inte åt dig all ära här nu haha. Skämt åsido, tänkte väl, lät lite som att det var vanligt förekommande för dig.

    Håller med till del om knopp före kropp. Inget av det bör väl fattas i alla fall.
  • P30

    Det brukar vara  extra roligt att ha sex med tjejer som haft en del sex med tjejer. Det blir betydligt enklare att kommunicera och det finns en insikt att alla inte funkar som de. Oralsex är kanske det mest klassiska. Det finns inte ett sätt som kan få alla att komma och får jag ingen information får jag prova runt.

    Personligen vill jag helst inte veta vad en ny sexpartner gillar, det är utforskandet som är roligt. Generellt är ju orgasmjakt rätt ointressant. Det blir bättre av utforskande med massor av tid med två personer som bara njuter av att vara där och inte vill någon annan stans.


    Läs om vem jag är i profilbeskrivningen. Om du vill!
Svar på tråden Tjejer, vad göra för att ni ska få orgasm?