• Family Guy

    Furuvik eller Parken Zoo?

     
    Furuvik verkar fint och dyrt men tar 2 timmar att köra dit så man kan få ta 1-2 övernattningar i stuga, fast det är billigare att åka hem om man orkar. Barn 9 o 13. Kan det passa?
     
    Parken Zoo tar bara någon timme att köra till så man åker hem igen, verkar sunkigare men är lite lika.
  • Svar på tråden Furuvik eller Parken Zoo?
  • Sisisisi

    Jag tycker jättemycket om Furuvik, vi brukar åka dit varje år :) Men nu tycker barnen som är 9 och 12 år att vi inte behöver åka dit mer. De tycker inte att det är så kul att se på djur längre så de vill hellre bara åka till Gröna Lund.

    Ett tipspromenad Furuvik är att det finns en jättefin grillplats för lunch om man inte vill trängas på nåt av matställena :)


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Vet hur det känns

    Vi var nyss till Furuvik och vi har 1h50min enkel väg dit. Åkte på morgonen och var där tills det stängde. Super roligt med massor av karuseller och vattenland. Djuren var inte så mycket att hurra för. Mina tjejer älskade det. Dom är 9och 7 och det funkade bra att åka över dagen.

    Till parken zoo har vi 40 min enkel väg till och dit skulle jag aldrig åka med tjejrna. Dåliga karuseller och sunkigt rent allmänt. Riktigt dåligt!!

    Åk annars till gröna lund. Super kul!!

  • elyse

    Furuvik. Barnen är stora nog att vara där och se en konsert också. Vi ska dit den 29:e när The Hives spelar då vår treåring älskar att se liveband. Dör finns ju också ett zoo, pooler och nöjesfält.

  • Family Guy
    Sisisisi skrev 2017-07-07 08:16:09 följande:
    Ett till tips om ni tänker sova kvar är Rullsand som ligger i närheten. www.rullsand.se
    Halva priset :)
  • Family Guy
    Vet hur det känns skrev 2017-07-07 14:29:51 följande:
    Vi var nyss till Furuvik och vi har 1h50min enkel väg dit. Åkte på morgonen och var där tills det stängde. Super roligt med massor av karuseller och vattenland. Djuren var inte så mycket att hurra för. Mina tjejer älskade det. Dom är 9och 7 och det funkade bra att åka över dagen.

    Till parken zoo har vi 40 min enkel väg till och dit skulle jag aldrig åka med tjejrna. Dåliga karuseller och sunkigt rent allmänt. Riktigt dåligt!!

    Åk annars till gröna lund. Super kul!!
    Grönan brukar ha pinsamma köer
  • Flash Gordon
    Family Guy skrev 2017-07-06 23:45:48 följande:
     
    Furuvik verkar fint och dyrt men tar 2 timmar att köra dit så man kan få ta 1-2 övernattningar i stuga, fast det är billigare att åka hem om man orkar. Barn 9 o 13. Kan det passa?
     
    Parken Zoo tar bara någon timme att köra till så man åker hem igen, verkar sunkigare men är lite lika.
    Hur står är skillnaden mellan "två timmar" och "någon timme" tycker du?

    Ni åker 8 hemifrån. Vid Furuviksparken kl 10. Går hela dagen. Åker därifrån kl 18. Är hemma kl 20.

    Varför skulle ni behöva sova över?

  • Family Guy
    Flash Gordon skrev 2017-07-07 16:30:53 följande:
    Hur står är skillnaden mellan "två timmar" och "någon timme" tycker du?

    Ni åker 8 hemifrån. Vid Furuviksparken kl 10. Går hela dagen. Åker därifrån kl 18. Är hemma kl 20.

    Varför skulle ni behöva sova över?

    4 timmars körning totalt varje dag kan möta motstånd om man vill vara där flera dagar. Men vi tar kanske en provdag först då stugorna är rätt så dyra.

    Man vill slappa också och till något liknande har vi ökat från 6 till 9 dagar.
Svar på tråden Furuvik eller Parken Zoo?