• Anonym (0101)

    Abort?

    Och så hände det jag aldrig trodde skulle hända mig. Jag har blivit oplanerat gravid trots skydd. Vi har en liten på 10 månader redan. Jag har precis börjat jobba igen och till hösten ska jag börja med mina studier igen, 2 år kvar. I början fanns inga andra alternativ för mig än att göra abort. Den första lediga tiden är om 20 dagar. Jag har börjat vela nu och ibland vill jag inget annat än att behålla barnet.

    Mannen vill inte under några förutsättningar ha fler barn just nu och jag förstår det helt och hållet. Det optimala ÄR att göra en abort. Men jag får det inte känslomässigt att gå ihop. Känslomässigt vill jag större delen av tiden behålla det lilla livet.

    Någon som varit i liknande sits? Hur hanterade ni det hela?

  • Svar på tråden Abort?
  • Cattt

    Gör det inte! Du kommer ångra dig resten av livet. Ni kommer klara ett barn till, ni bor i ett välfungerande land med världens bästa föräldraförsökring.

  • Anonym (0101)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-07-10 11:22:16 följande:

    Lyssna på din man och prata igenom det.


    Det har jag såklart gjort. Jag håller ju med honom. Det är dåligt läge för ett barn till just nu. Allt det är jag med på, men mina känslor är inte det. Just den här väntan på tiden för abort är väldigt jobbig. Mina känslor ifrågasätter beslutet vi tagit hela tiden och det är så jobbigt.
  • Anonym (0101)
    Cattt skrev 2017-07-10 11:23:00 följande:

    Gör det inte! Du kommer ångra dig resten av livet. Ni kommer klara ett barn till, ni bor i ett välfungerande land med världens bästa föräldraförsökring.


    Hur vet du att jag kommer ångra det resten av livet?
  • Mirja von Beau
    Anonym (0101) skrev 2017-07-10 11:40:00 följande:
    Hur vet du att jag kommer ångra det resten av livet?
    Men du, gör abort då. 
  • Anonym (S)

    Gör inte abort om det inte känns rätt.Prata med mannen och förklara att han bestämmer inte din kropp.

  • Cattt
    Anonym (0101) skrev 2017-07-10 11:40:00 följande:

    Hur vet du att jag kommer ångra det resten av livet?


    Eftersom du skriver att du större delen av tiden vill behålla det lilla livet.
  • nevermind
    Anonym (0101) skrev 2017-07-10 11:40:00 följande:
    Hur vet du att jag kommer ångra det resten av livet?
    Kanske inte, men tvekar man så brukar det bli så att man ångrar sig. Väldigt vanligt tyvärr.
  • Anonym (0101)
    Cattt skrev 2017-07-10 11:50:28 följande:

    Eftersom du skriver att du större delen av tiden vill behålla det lilla livet.


    Känslomässigt är det ju så, samtidigt som jag vet att det bästa i vår situation är att göra abort. Vi har ju inte riktigt förutsättningar för ett barn till med boende just nu. Sedan att skjuta på studier yttligare är inte heller så bra. Min man har inga delade känslor kring det här utan vill verkligen inte. Jag vill inte föda ett barn till världen som har en pappa som egentligen inte vill ha barnet, det är inte rätt mot någon. Jag vet detta men känslorna är liksom inte o fas med det.
  • Anonym (...)

    Allt runtomkring går att fixa, en abort går inte att få ogjord. Vill du tänka på hur det kunde ha varit, när hen skulle ha fyllt 10, 15, 18år osv resten av livet?

  • Anonym (0101)
    Anonym (...) skrev 2017-07-10 12:08:06 följande:

    Allt runtomkring går att fixa, en abort går inte att få ogjord. Vill du tänka på hur det kunde ha varit, när hen skulle ha fyllt 10, 15, 18år osv resten av livet?


    Alla praktiska saker man man fixa, det vet jag. Men att fixa en förälder som inte vill ha dig är svårare :/
  • Mirja von Beau
    Anonym (0101) skrev 2017-07-10 12:15:07 följande:
    Alla praktiska saker man man fixa, det vet jag. Men att fixa en förälder som inte vill ha dig är svårare :/
    Låt bli då.
  • Cattt
    Anonym (0101) skrev 2017-07-10 12:15:07 följande:

    Alla praktiska saker man man fixa, det vet jag. Men att fixa en förälder som inte vill ha dig är svårare :/


    Tror till 100% att han kommer att ändra sig när han får hålla i barnet...

    Att få barn är ingen självklarhet! Var tacksamma och glada att ni fått denna fantastiska gåva.

    /en som har kämpat flera år
  • Anonym (...)
    Anonym (0101) skrev 2017-07-10 12:15:07 följande:
    Alla praktiska saker man man fixa, det vet jag. Men att fixa en förälder som inte vill ha dig är svårare :/
    Fast du vill ju. Det räcker..
Svar på tråden Abort?