• Agnees<3

    Väger lite men ändå fet

    Hej, jag är 184,5 cm lång och väger mellan 58/59 kg men jag är ändå smällfet om magen och midjan? Är helt fläskig, om man drar på fettet så kan man dra ut flera centimeter. Och sen är egentligen min vikt för lite? Snälla svara mig någon

  • Svar på tråden Väger lite men ändå fet
  • Agnees<3

    Men kan jag vara tjock i den vikten och längden jag har nu? Jag ser bokstavligen ut som ett fetto när jag tar bilder på mig själv på stranden utan tröja

  • Agnees<3

    Och sen min lillebror filmade mig på skoj bakifrån när jag skulle byta tröja, visst man såg lite ryggrad och de så kallade "ängelvingarna" men midjan? Den var så fruktansvärt bred och fettig

  • Bibbidi

    Svar nej. Anledningen till att du tycker du ser ut som ett fetto på tex bilder är att du har en förvrängd kroppsbild. Du bör kanske överväga, som viseversa skrev, att söka hjälp.


    Agnees

    Men kan jag vara tjock i den vikten och längden jag har nu? Jag ser bokstavligen ut som ett fetto när jag tar bilder på mig själv på stranden utan tröja


  • annabellelee

    Smällfet tror jag INTE att du är. Att du kan dra i huden betyder inte att du är fet. Huden och lite underhudsfett ska du ha och det är inget du kan eller ska ta bort. Jag kan också dra i huden på magen och knipa i mina "valkar" fastän jag tränar och har fasta muskler under underhudsfettet.

    Du har BMI på 17, vilket betyder att du är underviktig. Du har en skev bild om du tror att du är fet. Ät ordentligt och ta hand om dig.

  • Lena

    Det låter snarare som om den hud är van vid en större kropp och därför känns lite stor och kanske att du är otränad. Överviktig är du inte utan snarare underviktig.

  • Ed210

    Är det inte tarmarna du ser, som sticker ut? Du kan omöjligen vara "fet" om du väger 58 kg på 185 cm, det ger ett BMI på bara 16,9. Du kanske har någon slags anorektisk sjukdom, anorexia.

  • Roe Deer

    Man kan vara smalfet om kroppen får för lite näring. Då samlar den på sig fett. Speciellt kring buken. Detta kan också ske om man  har ett högt kortisolvärde, stresshormoner.För lite sömn stressar kroppen och då utsöndras kortisol. Så se till att inte gå hungrig. Sedan bör du ju träna så att du automatiskt blir hungrigare.. och därmed får muskler! =) 

Svar på tråden Väger lite men ändå fet