• halfbaked

    Goboken eller annan bokklubb...

    ... till dottern som är 11 månader? Vad anser ni? Goboken verkar ha roliga böcker men är kanske dyrt? Vill veta allt om alla barnbokklubber

  • Svar på tråden Goboken eller annan bokklubb...
  • Carambolan
    viseversa skrev 2017-07-12 12:38:29 följande:

    Hatar goboken. Dyrt som satan och fan omöjligt att bli av med.


    Håller med. Vi var med ett tag med första barnet efter att ha nappat på nåt starterbjudande. Följande paket var dyra, inte särskilt bra och när vi slutade kom det nya erbjudanden över både post och telefon säkert varje vecka. Går alla gånger hellre till en bokhandel en gång i månaden och väljer en bok själv.
  • viseversa
    Carambolan skrev 2017-07-12 12:41:00 följande:
    Håller med. Vi var med ett tag med första barnet efter att ha nappat på nåt starterbjudande. Följande paket var dyra, inte särskilt bra och när vi slutade kom det nya erbjudanden över både post och telefon säkert varje vecka. Går alla gånger hellre till en bokhandel en gång i månaden och väljer en bok själv.
    Exakt. Jag snappade också på det där erbjudandet som man fick känslan av att första paketet var i stort sett gratis(vilket var lögn) var fan en jävla massa tjafs för att säga upp skiten och än idag 10!!! ÅR senare får jag mail från dom.
  • Anonym (JAG)

    Tyckte det verkade bra med goboken tills man skulle fylla i om man har pojke eller flicka. Kan ju omöjligt spela roll. Trams!

  • BäbisSina

    Vi har haft Goboken sen älsta sonen var 7 månader (nu drygt 3år) och jag har varit nöjd med nästan alla böcker. Man kan avbeställa böckerna på deras medlemssida om det nu är några böcker man inte vill ha. Vi tog även starterbjudandet till yngsta sonen (nu 2 mån) och några av de följande böckerna men förmodligen kommer jag avbeställa mycket mer för honom.

    Anledningen för att jag har varit/är nöjd med Goboken är att böckerna har varit riktad mot rätt ålder (ja kanske inte för spädbarn då) och att böckerna är pedagogiska.

    Vi har även Barnens bokklubb och där avbeställer jag fler paket, men även där kommer det riktigt bra böcker. Visst det kostar pengar men jag tycker att böcker är bra för barn och har dåligt med tid att springa i bokbutiker för att hitta bra böcker.

  • Björnlågan

    Vi köper böcker på loppis istället. Mycket billigare och det svider inte lika hårt om de går sönder. Om böcker är "pedagogiska" eller ej spelar ingen roll för språkutvecklingen. Det viktiga är att man läser och pratar med sitt barn.

  • MajaVira

    Bunkra upp böcker på bokrean istället, det kostar mindre än hälften av att vara med i en bokklubb.

  • noova87

    Köper hellre på loppisar, bokrean, eller på nätet/bokhandeln däremot kanske riktigt små kan vara lite fräschare och köpa nya board book, dvs tjocka sidor speciellt om de biter på böckerna. Goboken tycker jag bara verkar ha böcker som ger mig rysningar och skulle vägra läsa. Samt verkar helst ligga på en fast man aldrig varit kund där. Nappar du så verkar de helt hopplösa och bli av med. 

    För en 11 månaders eller små barn, typ maxböckerna, Ellen och Olle sjunger tycker jag är trevliga. Knacka på serien. Om det inte är pekaböcker, kolla på bokhandeln. För små barn är typ korta meningar 1-3 ord ungefär. Eller bilder på typ ett äpple eller hund osv. 

    Alternativt låna på bibblan och testa lite vad som funkar det som du och barnet gillar kan du ju försöka köpa. 

  • halfbaked

    Som jag misstänkte mao att många ogillar goboken det är ju sabla dyrt. Köpt flera böcker på loppis och de är bra! Men när har man tid att gå på loppis och köpa nya böcker... inte en gång i månaden. Avstår nog från bokklubb dock. Tänkt så innan med men sen kom ett välkomsterbjudande hos goboken och böckerna i paketet såg lockande ut...

  • Pajama

    Hade goboken ett tag med första barnet, men böckerna i sig störde mig!
    Massor av olika grälliga mönster på båda sidorna av uppslaget, i böcker för mycket små barn! Jag tyckte att det skulle vara rena och enkla bilder, utan en massa bakgrunds färger och mönster i den åldern!
    Böckerna för äldre barn kanske är bättre, men jag hoppade av.
    Hade inga problem att går ur, dock, har inte blivit tjatad på sedan!

  • Vickan I

    Vi kör biblioteket till våra barn. Fantastiskt smidigt och gratis! Bokar böckerna på nätet och hämtar dem sedan ihopplockade i en hylla. Favoriter lånas om. Möjligheter att testa alla möjliga böcker. Bara lämna tillbaka. Bra för miljön. Visst några få böcker kan vara trötta, men de flesta i helt ok skick.

  • Annita

    Hade Goboken i flera år, vet inte varför jag inte sa upp den, för jag tyckte illa om nästan alla böcker, haha! Några som kom var bra, men uppvägde inte all "skit". Barnens bokklubb tyckte jag var superbra, men det blev dyrt... Men vi har haft utbyte av de böcker vi har kvar!

    Bibblan har funnits med hela tiden, parallellt, men det är nåt visst med att få hem bokpaket... tyckte iaf mamman!!!

Svar på tråden Goboken eller annan bokklubb...