• Anonym (Mamma)

    Medicinsk abort

    Skulle behöva höra ifrån någon att detta är "normalt"

    Inne på dag 8 sen jag tog de andra tabletterna. Käkar fortfarande maxdos utav ipren + Alvedon mot smärta i magen. Och jag tvingas fortfarande använda förlossningsbindor (-_-) för att inte blöda igenom. Behöver iaf springa på toa titt som tätt.

    Vet att man kan blöda länge men när börjar det lugna ner sig? Också med smärtan, har ändå fött två barn. Och känns väl sådär mot min lever att käka smärtstillande så pass länge.

    Gjort en medicinsk abort tidigare, blödde då också mycket och fick åka in till gyn, hade rester, fick göra om aborten men löste sig nu. -- Vill helst slippa all sån kontakt denna gång.

  • Svar på tråden Medicinsk abort
  • Ving

    Ring till gynakuten och fråga. Även om du vill slippa den kontakten så kan den vara nödvändig.

  • EpicNurse

    Det brukar inte blöda och göra så ont i över en vecka. Kan vara att du har graviditetsprodukter som sitter precis i tappen, då brukar man blöda så och ha den smärtan. Kontakta den klinik som du hör aborten via och be om en undersökning.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Mamma)

    Okej, de hade inte telefonen öppen utan hänvisar till 1177, ringer imorgon bitti istället om det fortsätter tills dess!

  • EpicNurse

    Såg att jag skrev lite fel. Menade såklart att det inte brukar blöda så mycket som du beskrev. Inte "det brukar inte blöda", för det gör det :)


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Snuttis2

    Vilken vecka var du i ?

    Spontant tycker jag att det låter lite oroande, jag vet inte med mig att man blöder så kraftigt o så länge ! Gjorde en cytotec (eller rättare sagt - en dubbelbehandling då 1 a inte tog) i v 11 men med ett foster från v 8!

    Blödde kraftigt i kanske 6 h och mer som mens någon vecka! Den akuta smärtan höll i under själva utstötningen/1 dygnet gick jag på morfin sen var jag i princip smärtfri.

    Tyvärr fick jag en livmoder infektion efteråt o blev dålig igen .... men på ett annat sett!

    Skulle råda dig att ta en läkarkontakt både med hänsyn till blödningen o infektionsrisken ifall kroppen behöver hjälp!

  • Anonym (Mamma)
    Snuttis2 skrev 2017-07-14 05:15:41 följande:

    Vilken vecka var du i ?

    Spontant tycker jag att det låter lite oroande, jag vet inte med mig att man blöder så kraftigt o så länge ! Gjorde en cytotec (eller rättare sagt - en dubbelbehandling då 1 a inte tog) i v 11 men med ett foster från v 8!

    Blödde kraftigt i kanske 6 h och mer som mens någon vecka! Den akuta smärtan höll i under själva utstötningen/1 dygnet gick jag på morfin sen var jag i princip smärtfri.

    Tyvärr fick jag en livmoder infektion efteråt o blev dålig igen .... men på ett annat sett!

    Skulle råda dig att ta en läkarkontakt både med hänsyn till blödningen o infektionsrisken ifall kroppen behöver hjälp!


    Jag var bara i 5+6 (!) så ytterligare ett skäl till att jag tycker det känna lite väl mycket :/

    Fick byta en gång i natt och sen imorse hade jag såklart blött igenom.... Ont som en kraftig mensvärk så var bara att fylla på med ipren och Alvedon igen.
  • Snuttis2

    Då hade jag garanterat tagit en kontakt med den gyn mottagningen som du haft kontakt med. Har också drabbats av ett tidigt missfall i v 6 och det gav bara mensblödning o smärta. Låter som att du fått en reaktion på läkemedlet och/eller behöver kolla så du inte får en infektion. vänta inte även om det känns knöligt med kontakten så att du inte blir sämre, ta hand om dig!!!

  • Anonym (Mamma)
    Snuttis2 skrev 2017-07-14 10:20:41 följande:

    Då hade jag garanterat tagit en kontakt med den gyn mottagningen som du haft kontakt med. Har också drabbats av ett tidigt missfall i v 6 och det gav bara mensblödning o smärta. Låter som att du fått en reaktion på läkemedlet och/eller behöver kolla så du inte får en infektion. vänta inte även om det känns knöligt med kontakten så att du inte blir sämre, ta hand om dig!!!


    De skulle ringa tillbaka kl 13.30, får se vad som sker. blödningen har lugnat ner sig lite nu på fm men fortfarande ont så vi får se, försöker tänka positivt ;)

    Tack!
  • Anonym (Mamma)

    "hör av dig på måndag om det inte blir bättre"

    Hade kunnat skriva den frasen innan hon ringde ;) suger. Jaja.....

Svar på tråden Medicinsk abort