• Vinisen

    Hur är era tikar under löpet?

    Som rubriken lyder, hur beter era tikar sig under löpet?

    Min tik är en liten chihuahua på 5 år och har löpt ert antal gånger, aldrig varit några problem, men nu har jag börjat bli extra observant vid detta löpet efter att min kompis hund fick livmoderinflammation.

    Min tik är väldigt duktig på att tvätta sig så några blodpölar har aldrig synts till, men nu när jag är extra observant så såg jag att där kommer som en rosa vätska från vulvan (som utspädd hallonsaft i färgen), tycker att hon dricker oftare men inte några mängder utan bara ett par klunkar åt gången. Misstänker att Hon är på g in i höglöpet då hon flyttar på svansen så fort man klappar henne. Hon är pigg i övrigt och äter som hon ska.

    Dricker era tikar mer eller oftare under löpet?

    Och har ni varit med om att det kommit "hallonsaft-färgad" vätska vid löp?

    Obs! Har bokat tid hos vet av annan anledning och kommer såklart ta upp detta då! ????

  • Svar på tråden Hur är era tikar under löpet?
  • viseversa

    Fast det står ju att flytningarna blir som halmfärgade eller ljusa under höglöp. Tror hon redan är i höglöp om hon flyttar svansen. Min tik har bara löpt en gång men snart är det dax igen. Vi ska kastrera henne. Detta orkar varken vi eller hon med fler gånger. Hon har ont. Slutar äta och blir en sur liten bitch under löpet. Vi ska inte ta valpar på henne ändå så jag förstår inte varför hon ska må skit vid varje löp.

Svar på tråden Hur är era tikar under löpet?