• Anonym (Linda)

    Efter abort, är det normalt?

    Hej! För 4 veckor sedan (i lördags) så gjorde jag abort.

    Det blödde osv som allt skulle. 3e veckan kom fostret ut. Antar jag för de kom ut en storklump med något klet typ. Låg i trosskyddet för jag hade skytat blöda.

    Nu är det 5 veckor sedan aborten på lördag som kommef & jag börjar fundera på om jag bör vara orolig? Sökte jouren häromdagen för jag hade ont i magen. De tog snabbsänka osv. Ingen infektion. Gyn säger jouren... eller så får jag tid om 2 veckor. Har återbesök hos BM om några dagar (24/7)

    Nu när jag gick på toa kom det lite brunaktiga slemklumpar. Det har gått till och från. Ibland är det inget ibland är de lite ljusare rosa, ibland brunt.

    Har kommit typ som skjuts ut när jag haft sex och han kommit i mig. Lite mer rosa.

    Se bilder hur det var idag.



    Bör jg oroa mig eller är detta normalt?

  • Svar på tråden Efter abort, är det normalt?
  • Anonym (M)

    Det är normalt, inget att oroa sig för.

    Däremot tror jag inte fostret kom ut i 3e veckan, det sker ganska omgående. Kan bara ha vart en större klump koagulerat blod som kom.

  • Anonym (M)

    Du borde dock inte ha sex förrän du helt slutat blöda/ha sådana flytningar pga infektionsrisken.

  • Anonym (Linda)

    [quote=77851485][quote-nick]Anonym (M) skrev 2017-07-18 21:54:48 följande:[/quote-nick]

    Du borde dock inte ha sex förrän du helt slutat blöda/ha sådana flytningar pga infektionsrisken.

    [/quote

    Grejen är att de avtagit flera gånger, livrädd för att få infektion så jag väntade såklart! Sen avtog de helt men efteråt har de liksom kommit tillbaka. Jätte skumt. Eller går det fram & tillbaka så? För det avtog kanske 3 dagar, hade samlag gjärde dagen sen morgonen efter kom de liksom lite bruna flytningar igen.

  • Anonym (Linda)
    Anonym (M) skrev 2017-07-18 21:53:41 följande:

    Det är normalt, inget att oroa sig för.

    Däremot tror jag inte fostret kom ut i 3e veckan, det sker ganska omgående. Kan bara ha vart en större klump koagulerat blod som kom.


    Jag antog att de var fostret pga att de var en hinnsäck & någon tjockare tråd.. hårt var det.. fick de i handen nämnligen när jag skulle byta skyddet.
Svar på tråden Efter abort, är det normalt?