• Twinkle Little Star

    Om någon med en öppen profil på FB blockar mig, kan jag ändå se hens profil?

    Hej,

    misstänker att jag blivit blockad på FB av en (tydligen före detta) kompis. Det kändes trist med tanke på att jag tror det är ett missförstånd som gjort det i så fall.

    Personen i fråga har en öppen profil som vem som helst kan gå in på. Om hen då blockar mig, kan jag fortfarande se profilen (för det gör jag nämligen, inga problem att gå in på den)? 

    Har personen i messenger och har inte sett hen online på flera dagar, mycket ovanligt och därav min undran...

  • Svar på tråden Om någon med en öppen profil på FB blockar mig, kan jag ändå se hens profil?
  • Twinkle Little Star
    Lena skrev 2017-07-19 11:26:39 följande:

    Hen kan bara ha valt att inte visa sig online för dig i messenger.


    Aha, så man kan göra bara så alltså? Hade ingen aning - men det är samma sak som att hen har blockerat mig i messenger antar jag?
  • Isola747

    Om du är blockerad kan du inte se profilen även om den är offentlig.

  • Twinkle Little Star
    Isola747 skrev 2017-07-19 12:32:23 följande:

    Om du är blockerad kan du inte se profilen även om den är offentlig.


    Om jag är blockerad på FB menar du? Men om jag bara är blockerad på messenger (för det är väl två skilda saker?) så kanske jag kan se profilen ändå?

    Fasen vad FB känns krångligt!
  • Coccolina

    Personen kan ha tagit bort dig som vän också..... Kan helt enkelt vara det...


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Twinkle Little Star
    Coccolina skrev 2017-07-19 13:25:24 följande:

    Personen kan ha tagit bort dig som vän också..... Kan helt enkelt vara det...


    Vi har aldrig lagt till varandra som vänner - glömdes bort då vi båda har öppna profiler, det var ju liksom inte nödvändigt då
  • Twinkle Little Star
    Lena skrev 2017-07-19 13:18:34 följande:

    Man kan fortfarande skriva men inte se om personen är online då.


    ok, tack!
Svar på tråden Om någon med en öppen profil på FB blockar mig, kan jag ändå se hens profil?