• Nana

    Vad är lotionflytning?

    Som rubriken lyder, vad är lotionflytning? Vad beror det på?

    Jag får i princip mens den 6:e varje månad, och har då räknat ut att jag har ägglossning runt den 20:e, alltså imorgon. Jag har läst att man ska ha väldigt slemmiga flytningar innan ÄL, ska bli som trådar om man tar lite mellan fingrarna liksom. Men i måndags och igår hade jag kritvita flytningar, något jag tror kallas för lotionflytning. Det luktar inget särskilt. Vad är det tecken på?

    Har googlat så mycket men hittar inga svar... Kanske finns det någon kunnig här inne?
  • Svar på tråden Vad är lotionflytning?
  • Snuttis2

    Flytningsguide nedan : )

    Det mest fertila sekretet

    Det äggviteliknande livmoderhalssekret visar på mest fertilitet. Utseendet är likt en äggvita i ett okokt hönsägg. Denna typ av flytning brukar komma precis i början av ägglossningen, eller mitt i den. Du kan känna igen sekretet på dess utseende vilket liknar okokt äggvita från ett hönsägg, dessutom kan det kännas halt när du torkar dig efter toalettbesöket. Sekretet är segt och går att ?dra? i mellan fingrarna och anledningen till det är för att det ska göra det lättare för spermierna att simma upp genom livmoderhalsen.

    Fertilt sekret

    Det vattniga livmoderhalssekretet tyder även det på att du är fertil, men inte lika fertil som ovanstående. Sekretet är vattnigt, som namnet antyder, och kan både kännas som och likna kiss i trosan. Detta sekret gör det, precis som det äggviteliknande, lätt för spermierna att simma upp genom livmoderhalsen.

    Icke fertila sekret

    Det krämiga livmoderhalssekretet är inte fertilt och kan ibland kallas för lotionflytningar, eftersom det känns som just lotion. Denna typ av flytning kan komma både innan, efter och under ägglossningen. Färgen kan vara allt från vitt till ljusgult.

    Det klistriga livmoderhalssekretet är det minst fertila av de fyra olika typerna. Detta sekret kommer när mensen närmar sig och är klistrigare än de andra sekreten i konsistensen. Det är tjockt och klistrigt och gör det svårt för spermier att ta sig igenom.

    (Källa: minbebis.com)

Svar på tråden Vad är lotionflytning?