• Aniiee

    Mat på tub

    Help! Lovat en kompis att skicka tuber med ätbara saker vi har i Sverige. De är ju superfascinerade av detta på sina håll utomlands.....

    Tips? Finns böcklingpastej fortfarande, btw? Minns att min mamma gillade det.

    kalles kaviar slipper jag skicka, för det köper de på ikea....


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Svar på tråden Mat på tub
  • Afterlife

    Mina föräldrar köper fortfarande böcklingpastej ibland så det borde gå att få tag på.
    Finns inte messmör på tub också?
    Mjukostar av olika slag? Men det kanske inte är så roligt. Fanns ju en renost för några år sedan t ex.

  • Aniiee
    Afterlife skrev 2017-07-19 23:32:29 följande:

    Mina föräldrar köper fortfarande böcklingpastej ibland så det borde gå att få tag på.
    Finns inte messmör på tub också?
    Mjukostar av olika slag? Men det kanske inte är så roligt. Fanns ju en renost för några år sedan t ex.


    Afterlife skrev 2017-07-19 23:38:25 följande:

    Finns visst en laxpastej också och makrill på tub! :) (stackars dina intet ont anande vänner) ;)


    tack =)

    Messmör finns på tub och det ska jag skick (jag är förmodligen den ende söder om Umeå som äter messmör =P skyller på släkten...)

    Några ostar tänker jag också. Kanske några på random....

    Lax och makrill visste jag inte finns. DET blir intressant =P

    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Carambolan

    Utöver böckling och lax finns det också tonfiskpastej på tub! Och sedan behöver de förstås en tub majonnäs till fiskpastejerna :)

  • Afterlife

    Det finns ju några specialsorter av kaviar också, synd att den där med banan (*urk*) inte finns kvar... ;)
    Men jag antar att fiskpastejerna är kylvara? Eller håller de sig under transporten?

  • Aniiee
    Carambolan skrev 2017-07-20 09:03:29 följande:

    Utöver böckling och lax finns det också tonfiskpastej på tub! Och sedan behöver de förstås en tub majonnäs till fiskpastejerna :)


    Majonnäs har de, lovar =P
    Afterlife skrev 2017-07-20 10:39:58 följande:

    Det finns ju några specialsorter av kaviar också, synd att den där med banan (*urk*) inte finns kvar... ;)
    Men jag antar att fiskpastejerna är kylvara? Eller håller de sig under transporten?


    Det beror nog på tuben. Metalltuber håller i evigheter i Sahara, typ. Är det mjuka plasttuber kandet vara lite vanskligare.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Aniiee
    Bibbidi skrev 2017-07-20 13:37:56 följande:
    Pretty much =P
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • tobbe01
    Afterlife skrev 2017-07-19 23:32:29 följande:

    Mina föräldrar köper fortfarande böcklingpastej ibland så det borde gå att få tag på.
    Finns inte messmör på tub också?
    Mjukostar av olika slag? Men det kanske inte är så roligt. Fanns ju en renost för några år sedan t ex.


    Mjukostarna på tub kanske inte är roliga men GODA!
Svar på tråden Mat på tub