• jossanimalmö

    Söker familj

    Hej.

    Jag och min fru har 2 barn. Vår son var 2 år när jag och min fru träffades. Han är 13 år idag. Han har två pappor. Vi har även en liten dotter på 3,5 år som jag födde efter incemination.

    Hon ifrågasätter sin tillvaro en hel del. Vi försöker vara tydliga, pedagogiska och noggrant förklara att världen kan se ut på olika sätt. Henna förskola har dock präglat en väldigt tydlig "mammapappabarn" samhällsuppfattning på henne och det har inte gjort saken lättare. Vi ska nu byta förskola till en som aktivt arbetar med sina värdegrunder och haft många regnbågsbarn.

    Vi försöker rannsaka oss själva och inser rätt snabbt att hela vårt umgänge är just mammapappabarn. Vi umgås faktiskt inte med någon som är gay. Detta tycker vi är väldigt tråkigt för man kan behöva lite hjälp, lite utbyte och lite igenkänning av vad man själv går igenom i livet. Och vår lilla dotter behöver verkligen se att hon inte är ensam i stora världen om att inte ha någon pappa.

    Så jag vill egentligen bara fråga om det finns någon här som bor i Malmö trakten som känner sig lite träffad av detta meddelande och kanske skulle vilja skapa en första kontakt ?

Svar på tråden Söker familj