• smulan81

    Någon mera som tar Synarel?

    Hej!

    Jag har tagit Synarel i en månad nu. (Det är första gången) Jag har inte märkt en enda biverkning, det borde väl ha kommit Nu? Hur fort kom era? Och vad fick ni för biverkningar?

    Jag ska ta ett Noll prov nästa vecka. Hur går det Till? Och hur såg resultatet ut för er?

    Hoppas att någon har lite erfarenhet att dela med sig av ????

  • Svar på tråden Någon mera som tar Synarel?
  • vitBjörk

    Jag har tagit Synatela i två omgångar. Varje gång drygt 3 veckor åt gången, 3 gånger per dag.

    Den enda biverkningen jag fick är att jag började få lätt huvudvärk efter ca 14 dagar. Den försvann när stimuleringen började.

    Möjligen blev lite lös i magen andra omgången.

  • vitBjörk
    vitBjörk skrev 2017-07-23 12:35:50 följande:

    Jag har tagit Synatela i två omgångar. Varje gång drygt 3 veckor åt gången, 3 gånger per dag.

    Den enda biverkningen jag fick är att jag började få lätt huvudvärk efter ca 14 dagar. Den försvann när stimuleringen började.

    Möjligen blev lite lös i magen andra omgången.


    *Synarel
  • smulan81
    vitBjörk skrev 2017-07-23 12:35:50 följande:

    Jag har tagit Synatela i två omgångar. Varje gång drygt 3 veckor åt gången, 3 gånger per dag.

    Den enda biverkningen jag fick är att jag började få lätt huvudvärk efter ca 14 dagar. Den försvann när stimuleringen började.

    Möjligen blev lite lös i magen andra omgången.


    Ok tack för svaret.

    Tar man ett blodprov sen gör att kolla?

    Blev ditt resultat bra sen med mycket ägg?

    Jag gjorde den korta varianten sidor men gick då bara ett ägg så nu kör jag den långa varianten.
  • vitBjörk
    smulan81 skrev 2017-07-23 12:49:58 följande:

    Ok tack för svaret.

    Tar man ett blodprov sen gör att kolla?

    Blev ditt resultat bra sen med mycket ägg?

    Jag gjorde den korta varianten sidor men gick då bara ett ägg så nu kör jag den långa varianten.


    Generellt sett fick jag lite bättre resultat med långt protokoll. Det togs inget blodprov. Efter att jag sprejat i 14 dagar gjordes VUL för att kolla slemhinnans tjocklek och äggstockarna. Det såg bra ut och då började jag ta Menopur.

    Men om du redan sprejat 4 v kanske du kör en längre nedreglering?

    När jag räknar efter noggrannare ser jag att jag också sprejade nästan 4 veckor.

    Första gången kort protokoll.

    8 ägg ut, 5 fertiliserades, en tillbaka på 3e dagen. 0 till frysen. Minus.

    Andra gången långt protokoll med Synarel och Menopur.

    13 ut, 11 fertiliserades, ett toppembryo tillbaka på 3e dagen. 1 till frysen. Blev gravid. MA konstaterad vid vul i 8e veckan.

    Tredje gången långt protokoll med Synarel och Menopur.

    9 ut, 6 fertiliserades, 2 tillbaka på 3e dagen, nästhögst betyg, resten slutade dela sig. Väntar på att testa.

    Fertilitetsläkaren sade att det var bättre kvalitet på embryon i omgång 2 och 3.
  • ivfbebis

    Hej

    Jag har sprayat med Synarel i snart 3 veckor. Inga speciella biverkningar vad jag märkt. Ska in nu under veckan och ta blodprov och sen förhoppningsvis börja med menopur.

Svar på tråden Någon mera som tar Synarel?