• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Milja
    AnnaMaria83 skrev 2017-10-13 08:53:10 följande:

Idag är min officiella testdag. Har ju vetat sedan en vecka att jag är gravid. Men har inte mått så bra, inlagd måndag-tisdag för överstimulering. Fick dropp och mätte urinmängd och vätskeintag. På tisdagen när jag kom hem och tog lutinus blev det rosa på staven. Bröt ihop och kände att det var kört. Kom inget mer den dagen. På onsdagen mådde jag mycket bättre i överstimuleringen och var dålig i magen. Min mage har varit typ stillastående tidigare så såg detta som ett dåligt tecken, kom dessutom lite rosa på papperet när jag torkade mig mitt på dagen. Efter det har det inte kommit mer blod men jag mår mycket bättre. Var väldigt nervös imorse när jag skulle ta testet men plusset kom snabbt och det digitala visade gravid 2-3 veckor så borde ju vara ok. Känner mig fortfarande livrädd och inte blir det bättre av att man ska sluta med lutinus idag. Hoppas så att pyret vill stanna kvar, jag är glad men rädslan tar lixom udden av glädjen. Hur känner ni andra som plussat? Kram

Grattis!! Hoppas du får må bättre nu! Jag hade små blödningar till vecka 16 med sonen som kom till med insemination. Hade vaginaltabletter då också i 2 veckor och fick veta att små blödningar är vanligare i början när man tar dem.
  • hanna8911
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-13 10:36:31 följande:

Det finns ju två enheter de mäter i så svårt att veta, antingen pmol/l eller ng/ml. Men har du högt är det nog ng/ml. Varför använder inte alla läkare samma enhet kan man tycka... Jag har funderat lite på om vi av samma anledning inte blivit gravida, men svårt att hitta uppgifter om det om man är 38 då amh-värdet redan reducerats pga ålder.

Aha! Det visste jag inte om! Såg att någon här i gruppen hade skrivit 22 pmol/l och då byte jag att det var superhögt men då förstår jag att det kan skilja lite! Mitt är mätt i den andra enheten såg jag! Ja verkligen dumt!! Hade ju varit enklare om de hade samma! Vad har du för amh? Jag vet knappt vad som är normalvärde!
  • Bli3ifamiljen
    hanna8911 skrev 2017-10-13 11:51:59 följande:

Aha! Det visste jag inte om! Såg att någon här i gruppen hade skrivit 22 pmol/l och då byte jag att det var superhögt men då förstår jag att det kan skilja lite! Mitt är mätt i den andra enheten såg jag! Ja verkligen dumt!! Hade ju varit enklare om de hade samma! Vad har du för amh? Jag vet knappt vad som är normalvärde!

drygt 22pmol/l så det var nog jag, minns ej på decimalen
  • Milja

De gjorde ET! Min extrema värk verkar komma från en cysta på högra äggstocken. Så då ruvar man. Finns det några särskilda rekommendationer hur man ska leva? Vågar jag gå på prommenader?

Hur går det för dig hanna8911? Vad har du för testdag?

• Ellencassandra
    Milja skrev 2017-10-13 12:18:55 följande:

De gjorde ET! Min extrema värk verkar komma från en cysta på högra äggstocken. Så då ruvar man. Finns det några särskilda rekommendationer hur man ska leva? Vågar jag gå på prommenader?

Du ska leva precis som vanligt. Kanske inte hårdträna men promenader är ju bara bra :)
  • Ellencassandra

Kliniken ringde mig för en stund sen och imorgon istället kör jag igång med sprutorna! Fick tid för UL nästa fredag 11.20. Känns overkligt att äntligen va igång..

• Västerås

Waldensten16

Dag 6.... känner mig som lite mensvärk vågar inte hoppas något vill sova bort resten av tiden känner psykisk stress från morgon till kväll

• hanna8911
    Milja skrev 2017-10-13 12:18:55 följande:

Vad roligt!! Grattis till dig! Vad skönt att det inte var överstimulering! Det gick bra här med! 11 st befruktade som de odlar vidare på! Fick 1/11 som testdag! När fick du? Jag ska försöka leva på som vanligt även om det kommer vara svårt säkert!!
  • hanna8911
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-13 12:05:19 följande:

drygt 22pmol/l så det var nog jag, minns ej på decimalen

Är säkert bra!! Kommer gå toppen ska du se!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017