• Humlan88

    Samma laminatgolv men färgen verkar annorlunda :/ ?

    Ja å sambon håller på å lägger laminatgolv i hallen, vi hade kvar 2 kartonger sen vi la förut i ett rum. Idag åkte jag och köpte 3 kartonger till. Vi hade inte kvar original förpackningen på gamla brädor men 99% säker att jag tog rätt i butiken, såg ut som de vi har hemma i ett rum. Men nu när vi lagt 2 kartonger av gamla och några brädor nya så ser de lite annorlunda ut, typ den ser lite gråare ut i vissa ljus. Kan det skilja från kartong till kartong? Vissa vinklar ser det lika ut. ? Nån som har erfarenhet av detta,?

  • Svar på tråden Samma laminatgolv men färgen verkar annorlunda :/ ?
  • Humlan88
    Humlan88 skrev 2017-07-23 19:15:12 följande:

    Ja å sambon håller på å lägger laminatgolv i hallen, vi hade kvar 2 kartonger sen vi la förut i ett rum. Idag åkte jag och köpte 3 kartonger till. Vi hade inte kvar original förpackningen på gamla brädor men 99% säker att jag tog rätt i butiken, såg ut som de vi har hemma i ett rum. Men nu när vi lagt 2 kartonger av gamla och några brädor nya så ser de lite annorlunda ut, typ den ser lite gråare ut i vissa ljus. Kan det skilja från kartong till kartong? Vissa vinklar ser det lika ut. ? Nån som har erfarenhet av detta,?


    Det vi har kvar från gamla kartongen är bladet med produktbeskrivning och mått å sånt, den är lika som nya
  • MajaVira

    Tyvärr kan det skilja mellan olika tillverkningsomgångar, precis som för tapeter. Ibland är färgen lite annorlunda, eller så ser ytan olika ut i vissa vinklar.

  • Humlan88
    MajaVira skrev 2017-07-23 19:49:19 följande:

    Tyvärr kan det skilja mellan olika tillverkningsomgångar, precis som för tapeter. Ibland är färgen lite annorlunda, eller så ser ytan olika ut i vissa vinklar.


    De sa min sambo också, att de kan skilja mellan olika omgångar. Men vi har börjat lägga så vill ju gärna lägga klart
  • Kerubmamman

    Vill du ha ett golv utan dessa skillnader kan ni kassera de gamla och köpa ytterligare två kartonger.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • EnAnonumius
    Kerubmamman skrev 2017-07-23 20:54:50 följande:
    Vill du ha ett golv utan dessa skillnader kan ni kassera de gamla och köpa ytterligare två kartonger.
    Så hade jag också löst det.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Samma laminatgolv men färgen verkar annorlunda :/ ?