• Varning1

    Akta er för WWerta Guardian Rentals Apartments!

    Jag vill bara varna för bostäder på blocket som annonsören vill hyra ut genom företaget WWerta Guardian Rentals Apartments. Det är en scam.

    De har tagit personens namn och adress och vill ha betalning i förväg innan nycklarna skickas. Jag kontaktade ägaren och lägenheten skulle inte alls hyras ut.

    I det här fallet var det Hagagatan 10 i Stockholm, den har tydligen förekommit många gånger!

  • Svar på tråden Akta er för WWerta Guardian Rentals Apartments!
  • Jova

    Hej!

    Jag har också fått kontakt med Marina (som de angav namnet för mig från blocket) som vill hyra ut via agency WWerta Guardian Rentals.

    Jag kollar upp mycket och märkt att först försvann annonsen jätte fort efter timmar,

    mkt berättelse via email och allt känns som äkta uthyrning,

    bankkonto som jag ska URGENT inom 24 tim skicka 21000 kr till ,ser ut som privat konto,

    när jag bad om mobil nr så verkade det gå sned och jag fått aldrig hennes nr. Jag kollade upp på ratsit..verkar det inget konstigheter, jag iallafall försökte nå alla personer som knyter med henne med fick inte tag på nån.

    Vet inte om Marina själv ljuger eller någon annan/Agency/personal från Agency som bara tagit hennes info och lurar folk.

    Kollade upp agency sida och fick inget tydligt nr att ringa till.

    Sist sa hon att " Tack för din tid iallafall men jag inte kan visa dig hur du kan lita på att du ska få nyckel till lägenheten efter du har betalt! "

    P.S. allt kontaktade vi på engelska och hon sa att hon bor i Italien och bankkontot från agency är utanför Sverige.

    Jag var nästan bli lurad pga..jättefin lgh och billig hyran.

    Adress för lgh: Lagman Lekares väg 22, lgh 1303, Norsborg

    Mvh Jova

  • Iki87
    Det var absolut samma situation.
    Annonsen kom till Blocket som raderades efter en timme.
    Vissa Claudius från Italien, som påstås inte kunna visa lägenheten, påstod att lägenheten var från föräldrar som dog i en bilolycka och hon rekommenderar denna falska agency Werta Guardian Rrentals. .Hon skickade mig också länkar där hon har positiva kommentarer om denna agency. Det finns inget telefonnummer på sidan där du kan kontakta de. Vissa Claudius från Italien ber om att pengar ska betalas inom 24 timmar och söker 24 000 kr.Tydligen kommer hon att skicka nycklarna till lägenheten och kontraktet efter att du betalat pengarna. Mycket roligt! När jag kollade adressen till lägenheten som hon påstod placerat på annonsen såg jag att hon inte ägde lägenheten alls, men ganska någon annan. Allt är rätt på annonsen, då man skulle inte tänka att det är falsk. Kvinnan sa att hon ville hyra ut lägenheten i fem år, bara att folk tycker om detta. .Var försiktig och betal aldrig några pengar till någon innan du undertecknar kontraktet och ta nyckeln eller se lägenheten innan! Jag hade tur att jag kollade up allt , då kunde hon inte lura mig. Hon svarade alldig på min e mail efter jag skrev till henne att jag kommer anmälla henne tlll polisen och den falsk agency . 
    Mvh Irena 
  • Iki87

    Hon pratade endast Engleska och annonsen var på svenska språk på Blocket. Då visste jag att det är falsk. 


     


    Mvh Irena 

Svar på tråden Akta er för WWerta Guardian Rentals Apartments!