• kma

    Hur ska jag kontakta henne??

    Hej!

    Jag ska ringa en kvinna som är personalansvarig och som har hand om praktikanter. Jag ska praktisera i 4 veckor i höst och det är henne jag ska prata med. Detta är i en stad jag inte bor i så jag har ingen möjlighet att ta mig dit just nu heller. Och två gånger har jag ringt till jobbet där jag vill vara och har fått ett nummer till den här kvinnan men båda gångerna när jag ringer säger en röst att numret inte är i bruk! Så frågan är nu ska jag kontakta henne på hennes privata mobil istället? Hon har ingen aning om att jag ska höra av mig så det känns lite påfluget eller ska jag skicka på Facebook?

    Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Hur ska jag kontakta henne??
  • Stårschan

    I första hand skulle jag kontakta arbetsplatsen och förklara att det nummer de lämnat ut inte fungerar, och be dem ordna fram ett annat sätt att kontakta henne. Som sista utväg skulle jag kontakta henne via Facebook, om jag inte kunde hitta ett privat nummer via Hitta.se - vilket du ju har gjort. GIvetvis med en ursäkt och en förklaring till varför jag kontaktar henne på inofficiell väg, och att jag förstår att hon förmodligen har semester, men hoppas att hon kan tänka sig att kontakta mig så fort det är lämpligt.

  • Anonym (praktik?)

    Har hon ingen mejladress?

    Varför ska du kontakta henne privat om det rör praktik? Jag kanske inte har förstått frågan här helt enkelt.

    Jag skulle:
    1. mejla om jag har mejladressen
    2. kolla på företagets/myndighetens hemsida efter mejluppgifter om jag inte har det redan. Där skulle jag också kolla efter annat telefonnummer till henne och i så fall ringa det.
    3. Ringa företagets växel för att få kontakt med henne om 2 inte lyckas.

  • Dixie

    Nej, ring inte på hennes privata telefon. Ring tillbaka till växel och säg att nr inte funkar, be att bli kopplad till ngn som har hand om praktikanter.

  • mammaåten

    Bättre att ringa företaget igen och be henne kontakta dig om du inte kan få en mail eller annat telefonnummer.

  • Anonym (Lia)

    Absolut inte på hennes privata mobil. Det här rör ju hennes arbete, inte privatliv. Ring företagets växel och kontrollera om det numret du har stämmer. Praktiken börjar i höst och det är juli nu, du bör hinna få tag i henne tills dess.

Svar på tråden Hur ska jag kontakta henne??