• Anvandare33

    Död katt

    Hej, behöver rensa mina tankar och försöka få klarhet i en sak. Hittade min grannes katt då den tog sina sista andetag på uppfarten framför huset. Åkte med den till vetrinären i full fart där den tyvärr konstaterades död. Djurvän som jag är mår jag dåligt över situationen och kan inte släppa tanken på att jag kan ha backat över katten av misstag med bilen några timmar tidigare. Saken är den att katten inte hade några synbara skador, kände igenom den och kollade luftvägar och mun vilka var u.a. Vetrinären kände och klämde även han på katten men hittade inte några tecken på skador eller frakturer. Är det möjligt eller troligt att katten kan vara i detta skick om den blivit påbackad med bilen i ~ 5km/h? Borde inte detta lämna tydliga tecken efter sig? Katten låg några meter ifrån uppfarten och måste i så fall ha förflyttat sig dit efter olyckan per egen maskin. Det var ingen katt bakom bilen när jag satte mig där så den har i så fall blivit påbackad när den varit i rörelse eller så har den legat och tryggt/sovit under bilen. Vad tror ni, mår jag dåligt över situationen inonödan?

  • Svar på tråden Död katt
  • Aniiee

    Om en katt får 1 ton bil på sig så syns det, lovar. Hittade vet inga skador så var det inte eventuell kontakt med bilen som dödade katten. 


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • viseversa

    Tror den dött av annat. Och hade den blivit påkörd så att du körde över den med bilen hade den nog inte levt så "länge" kanske blev den förgiftad av råttgift. Eller fått en smäll av en annan bil på gatan som gett inre skador. Har du pratat med grannen? Vad säger grannen?

  • Anvandare33
    Aniiee skrev 2017-07-29 00:12:43 följande:

    Om en katt får 1 ton bil på sig så syns det, lovar. Hittade vet inga skador så var det inte eventuell kontakt med bilen som dödade katten. 


    viseversa skrev 2017-07-29 09:04:36 följande:

    Tror den dött av annat. Och hade den blivit påkörd så att du körde över den med bilen hade den nog inte levt så "länge" kanske blev den förgiftad av råttgift. Eller fått en smäll av en annan bil på gatan som gett inre skador. Har du pratat med grannen? Vad säger grannen?


    Det är lite så jag tänker också! Antar att anledningen till att jag blir osäker är att jag reagerat på att katten inte flyttar på sig om jag kommit körandes tidigare. Därför var det första tanken som slog mig att jag backat över katten. Granned trodde också att det skulle märkas på katten om jag rullat över den.
Svar på tråden Död katt