• JohannaSaGo

    Hjälp med sömn för 11 mån

    Min son är 11 månader och sover 2 gånger om dagen. Sover hela natten..

    Han har alltid varit trött på förmiddagrn och eftermiddagen automatiskt.. men för en vecka sedan har han börjat protestera.med skrik och gråt så fort vi närmar oss sovrummet trots att han trött..

    Tänkte prova att låta honom vara vaken längre på förmiddagen för.kanske dags med 1 vila om dagen.. han blev jättw övertrött efter lunch och.sov 2 timmar.. men orkade inte hålla sig vaken hela kvällen.. han brukar sova vid 21 men blev jätte trött redan vid 18:30. Han blev så trött att han inte kunde komma till ro o vila.. eller sova.. provade vagn.. famnen.. så han skrek o grät tills han somnade 21...

    Så 1 vila är för lite för honom.. samtidigt som han verkligen inte vill somna på förmiddagen.. ligger o varvar ner 30 min sen kommer skriket när han blir trött.. det slutar inte..

    Han har aldrig protesterat så.förr fast han e trött.. vad tror ni..

    Någon fas eller tips på hur jag kan göra med sömnen?? Vill inte att hab ska sova efter lunch 2 timmar och sen så sent på kvällen..

    Vill inte heller väcka honom efter lunchen då jag ser hur trött han var..

    När bytte ni till 1 vila?

  • Svar på tråden Hjälp med sömn för 11 mån
  • Anonym (Stina)

    En vila kanske är alldeles perfekt för honom men att du måste lägga honom tidigare. Sover han efter lunch vid 12 så är det självklart att han är trött klockan 18.30.

    Vi började med en vila nu i juni när vår blev 1 år. Hon vaknar 6-7, äter lunch vid 11.30 sen sova vid 12-13/14. Sen sova för natten vid 19-20.

    Förskolan börjar på måndag så vi ville försöka få lite förskolerutin innan och det lyckades vi med.

Svar på tråden Hjälp med sömn för 11 mån