• anonym2812

    Sigrid eller Nora

    Vi väntar vår prinsessa i slutet av december. Mitt favoritnamn har alltid varit Sigrid men mannens favoritnamn är Nora. Vill gärna vet vad ni tycker!

    Skriv gärna om ni har nått eget namnförslag också som är i samma stil som våra!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sigrid eller Nora
  • Frontline

    Sigrid nä det är nog ett av dom sista jag skulle plåga barnen med, Nora Hora nopp det skulle inte funka det heller...


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Emmapemma92
    Frontline skrev 2017-08-13 00:00:42 följande:

    Sigrid nä det är nog ett av dom sista jag skulle plåga barnen med, Nora Hora nopp det skulle inte funka det heller...


    Finns det överhuvudtaget några namn som du tycker är bra?
  • Gurkan25

    Väntar en pojke den 20 december! Jag gillar bäst Nora av de namnen, tycker nästan jag hör var och varannan bebis som heter Sigrid så därför gillar jag Nora bättre! Ett enkelt namn att uttala också!:)

  • Frontline
    Emmapemma92 skrev 2017-08-13 00:42:08 följande:
    Finns det överhuvudtaget några namn som du tycker är bra?
    Absolut så finns det det..
    Har 3 barn själv och deras namn är klockrena..

    Inga hittepånamn och inga jättevanliga namn..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • rabbes

    båda väldigt fina namn, min favorit av dessa är nog Sigrid - det är elegant och sagolikt.

  • fluu

    Båda namnen är väldigt bra och vackra. Sigrid är nordiskt och ståtligt, men långt så det blir nog smeknamn. Kanske "Sigge" som flera Sigrid jag känner kallas...det skulle få mig att välja bort.

    Nora är vackert, enkelt och gångbart. Har allvarligt talat aldrig hört någon kallas för "Nora hora". Hade namnet orsakat så stora problem för bärarna hade det inte varit så vanligt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Sigrid eller Nora