• Unikus

    Bilförsäkring knuten till bilen

    Dum fråga kanske, men det är väl så.

    Råkade göra ett misstag med att tanka fel drivmedel i dotterns sambos bil.

    Hans försäkringsbolag (trots helförsäkring, men inte tillägg mot feltankning) ersätter inte en krona. Tycker det är horribelt att vid en helförsäkring inte få ha bilen helförsäkrad.

    På min bil har jag en halvförsäkring hos Länsförsäkringar som täcker i princip allt, inklusive feltankning.

    Så nu står jag med lång näsa och pojkvännen kommer att byta bolag...


    UNIK
  • Svar på tråden Bilförsäkring knuten till bilen
  • Unikus

    I praktiken innebär det att lånar man en bil, så måste man kolla upp deras försäkring först och främst...


    UNIK
  • Unikus
    inte lätt att vara kund skrev 2017-08-14 21:21:19 följande:

    Vad är frågan? =)


    Förlåt, ja om en bilförsäkring är knuten till bilen.

    Ibland har man ju hört att mitt eller ditt försäkringsbolag tar skadan, men verkar inte gälla bilförsäkringar?
    UNIK
  • Mortiscia80
    Unikus skrev 2017-08-14 21:18:05 följande:

    Dum fråga kanske, men det är väl så.

    Råkade göra ett misstag med att tanka fel drivmedel i dotterns sambos bil.

    Hans försäkringsbolag (trots helförsäkring, men inte tillägg mot feltankning) ersätter inte en krona. Tycker det är horribelt att vid en helförsäkring inte få ha bilen helförsäkrad.

    På min bil har jag en halvförsäkring hos Länsförsäkringar som täcker i princip allt, inklusive feltankning.

    Så nu står jag med lång näsa och pojkvännen kommer att byta bolag...


    Fast vad är din fråga då? Jag tycker det är jättebra iaf om Länsförsäkringar täcker feltankning, det hade jag aldrig gissat att man skulle få ut något för annars! Men nu vet ni iaf vilket bolag ni ska ha, och inte ha.
  • Mortiscia80
    Unikus skrev 2017-08-14 21:23:15 följande:
    Förlåt, ja om en bilförsäkring är knuten till bilen.

    Ibland har man ju hört att mitt eller ditt försäkringsbolag tar skadan, men verkar inte gälla bilförsäkringar?
    Ok NU såg jag =) Svar ja, försäkringen är naturligtvis knuten till bilen och bilägaren. I det här fallet gör det iaf ingen skillnad om killen säger att han tankade fel själv eftersom försäkringen inte täcker sådana "drullefasoner".
  • Unikus
    Mortiscia80 skrev 2017-08-14 21:30:30 följande:
    Ok NU såg jag =) Svar ja, försäkringen är naturligtvis knuten till bilen och bilägaren. I det här fallet gör det iaf ingen skillnad om killen säger att han tankade fel själv eftersom försäkringen inte täcker sådana "drullefasoner".
    Nej det är väl sant, attans otur.
    UNIK
  • Noname00
    MarcusIsacsson skrev 2017-08-20 11:55:44 följande:
    Bästa abonnemanget! Inga dolda avgifter & alltid samma billiga månadsavgift. Jag har haft abonnemanget själv i 8 månader nu och aldrig betalat mer än 70kr.
    Då har jag valt abonnemanget med 2GB/mån surf och 60st samtal 600sms/mån. Då får man även 22GB i "banken". Det som är så bra med Vimla och som jag kallar banken är att all surf,sms,samtal som inte används under en månad sparas vidare tills man gör åt det. 
    In och skaffa vimla nu, via denna länken får ni 10kr avdrag på alla framtida fakturor https://vimla.se/?201611120910320370
    Du vill värva medlemmar så du får poäng och billigare abonnemang själv?
Svar på tråden Bilförsäkring knuten till bilen