• Cocosboll

    Funderingar efter missfall

    Hade 26/7 hcg på ca 950. Den 28/7 hade jag 897 och missfall var ett faktum. Var då ca v 5-6.

    Missfallet kom i gång 25/7 men blödde ut ordentligt den 26/7.

    Den 2/8 var jag på återbesök på gyn och då var livmodern tom och läkaren sa att det ser ut som ägglossning är på gång.

    Har gått från 2-3 veckor på clearblue den veckan, till att nu i ca 2 veckor fått 1-2. Funderar på om jag kan vara gravid igen, tror jag hade ägglossning för ca 1 vecka sedan. Inte borde gravtest visa positivt nu efter tre veckor när inte graviditeten var längre gången?

    Har även testat med plus så här såg det ut i går:



    Så här såg det ut i kväll:



    Blir knäpp. Vill ju veta om jag fortfarande har hcg efter missfall eller är gravid på nytt

  • Svar på tråden Funderingar efter missfall
  • Snelson

    Tyvärr kan man visa positivt på gravtest länge efter ett missfall. Läste någonstans att man kunde plussa efter nio veckor men det måste vara väldigt ovanligt.

    Jag hade ett missfall 31/7 och var då i v 12+4. En missed abortion där hjärtat slutade slå i v 8+0. Jag har tagit tre gravtest sedan dess och idag var det negativt för första gången. Jag har även visat positivt på ältester fram till nu men de kan visa fel om man har höga halter av graviditetshormon i urinen. Vet du att du hade äl?

    Jag tror det är ovanligt att plussa en vecka efter äl? Håller tummarna för att det är så dock :) ta ett nytt test om en vecka så ser du ju om det ökar.

  • Cocosboll
    Snelson skrev 2017-08-15 22:54:38 följande:

    Tyvärr kan man visa positivt på gravtest länge efter ett missfall. Läste någonstans att man kunde plussa efter nio veckor men det måste vara väldigt ovanligt.

    Jag hade ett missfall 31/7 och var då i v 12+4. En missed abortion där hjärtat slutade slå i v 8+0. Jag har tagit tre gravtest sedan dess och idag var det negativt för första gången. Jag har även visat positivt på ältester fram till nu men de kan visa fel om man har höga halter av graviditetshormon i urinen. Vet du att du hade äl?

    Jag tror det är ovanligt att plussa en vecka efter äl? Håller tummarna för att det är så dock :) ta ett nytt test om en vecka så ser du ju om det ökar.


    Det konstiga är att jag fick mitt missfall tidigare än dig och bara gått halva din tid.

    Tror jag haft ägglossning, hade äl-smärtor och sekret! Men man vet ju inte hundra haha
  • Cocosboll

    Och i dag fick jag positiv äl-test igen, fick det även förra veckan. Så konstigt! Önskar kroppen var normal igen. MF är tufft psykiskt men även fysiskt efteråt när kroppen ska bli som vanligt igen

  • Smka

    Jag fick ma i v12 och skapades de sa till mig att jag skulle ta gravtest fyra veckor efter aborten. Om det är positivt ska jag ringa dem.

Svar på tråden Funderingar efter missfall